Uncategorized

Lichtpuntjes voor 2016

Nog één dagje. Dan is 2016 voorbij. De laatste maanden zijn omgevlogen. 2016 is een gek, maar goed jaar voor mij geweest. Morgen sluit ik hem af. Lekker met in één hand een drankje en in de andere een stuk gezonde brownie. Ik heb veel zin in 2017. Maar voordat het zo ver is, wil ik terug kijken op alle lichtpuntjes van 2016.

SAMSUNG CSC

Begin dit jaar vertelde ik over mijn lichtpuntjespot:

‘2016 wil ik goed beginnen. Een nieuwe start, een schone lei. 2015 komt nooit meer terug. Pff gelukkig maar. Wat er in 2016 gaat gebeuren. Daar heb ik geen controle over. Hoe ik daarmee omga wel. Ik wil meer stil staan bij de leuke dingen. Hoe klein die ook zijn. De lichtpuntjes. Die zijn belangrijk!

Elke keer als er iets leuks gebeurde dit jaar schreef ik het op en stopte het in de pot. Al snel was mijn pot te klein. Een tweede pot aangeschaft. Ook die zat na een paar maanden propvol. Mijn hele kast lag bezaaid met gekleurde papiertjes. Alsof er een groot confettikanon was ontploft. Zo fleurig al die lichtpuntjes bij elkaar.

Vandaag heb ik de potten omgekiept en alle lichtpuntjes op een hoop gegooid. 678 lichtpuntjes in totaal!! Wat een hoeveelheid. Ik ben zo trots.

Ik ben er goed voor gaan zitten. Kopje koffie erbij en Toby op schoot. Eén voor één heb ik de briefjes opengemaakt. Heel tof om al die lichtpuntjes te lezen. Je beleefd het allemaal weer opnieuw. Grote lichtpuntjes, zoals mijn vakantie, inschrijven voor studie, laatste behandeling en mijn bedelarmband vol. Kleine lichtpuntjes, zoals een knuffel van mijn hondje of een lekkere cappuccino.

Mijn lichtpuntjespot was een top idee. Ik ben nu helemaal happy. Mijn focus ligt nu op al het moois van 2016 en niet op wat er mis ging. En na het lezen van al die lichtpuntjes weet ik zeker dat 2016 een geweldig jaar was.

Ik ga er gewoon verder met mijn lichtpuntjespot(ten). Hopelijk komen ze nog voller te zitten in 2017. Ik heb er zin in!

persoonlijk2.jpg

Geef een reactie

