Ontbijt·Recepten

Wentelteefjes met peer

Als kind at ik het liefste een wentelteefje als ontbijt. Met een flinke schep suiker erop. Van de week dacht ik er ineens weer aan. Ik zag mezelf weer zitten aan de keukentafel met een groot bord vol wentelteefjes. Dat waren nog eens geweldige tijden. Ik kreeg er opeens zóóó zin in. Alleen één probleempje, mijn favo kinderontbijtje was niet zo gezond. En ik wil ’s ochtends mijn dag goed beginnen. ’s Avond een reep chocolade? Oké no worries! Maar s’ ochtends wil ik toch echt liever iets voedzaams. Dus heb ik de gezonde variant bedacht! 

Hier mijn gezonde wentelteefjes recept. Ik heb er plakjes gebakken peer bij gedaan. Vond ik super lekker. Hoeft natuurlijk niet als je er niet van houdt. Gebakken appel is ook een aanrader. En houdt je erg van zoet? Doe er dan nog maar een lepel honing bij. Eet smakkelijk!

Wentelteefjes met peer

 Ingrediënten

  • 2 snee volkorenbrood
  • 1 ei
  • 100 ml halfvolle melk (lactose-intollerant? Soja- of amandelmelk kan prima)
  • 1 tl kaneel
  • 1 mespuntje vanillepoeder
  • 1 el honing
  • 1 peer

Bereidingswijze

  1. Schil de peer en verwijder het klokhuis. Snijd in plakjes. Zet een (kleine) koekepan op het vuur met een theelepel (kokos)olie. Bak de plakjes peer ongeveer 5 minuten tot ze zacht zijn.
  2. Meng het ei met de melk en voeg de kaneel, honing en vanillepoeder toe. Snijd eventueel de korsten van de sneetjes. Dip daarna in het ei/melkmengsel.
  3. Verwarm een theelepel (kokos)olie in een koekepan. Leg de wentelteefjes in de pan. Bak totdat beide kanten bruin zijn,
  4. Serveer de wentelteefjes met de plakjes peer.

xx anke

Geef een reactie

