Drankjes

Twee Thee Idee

Met dit koude, grauwe weer heb ik extra zin in thee. Ik drink altijd al veel thee, maar nu giet ik liters weg. De beste manier om op te warmen. Heerlijk onder een dekentje op de bank, Toby op schoot en een kopje thee in mijn hand. 

SAMSUNG CSC

Ik heb elk jaar favo thee. Zo zweerde ik vorig jaar bij groene thee. Nog steeds erg lekker, maar de groene theeblaadjes hebben plaats moeten maken voor gember. Wie mij kent, weet dat ik elke dag een kopje thee met gemberwortel erin drink. Ik heb al vaak vieze blikken gekregen van vrienden en familie. ‘Wat heb jij nu in je glas drijven?’. En het grappige, ik heb veel van hen aangestoken. Want wie eenmaal begint aan gemberthee kan niet meer zonder. Echt waar!

Dus mijn eerste thee idee, de linker op de foto:

Gemberthee

Wat heb je nodig?
♦ stukje gemberwortel
♦ schijfje citroen
♦ 1 tl kurkuma
(allemaal gewoon te koop in de supermarkt)

De rechter op de foto is mijn favoriet sinds een week. Nog niet zo lang dus. Maar ik kan je vertellen, ik heb al 20 bakkies op. Dit vind ik echt zo’n herfst-topper. Sinaasappel plus kaneel, héééééérlijk!

Sinaasappelthee met kaneel

Wat heb je nodig?
♦ 1 schijfje sinaasappel
♦ 1 kaneelstokje
(gebruik 1 hele of breek in stukjes af. Kan je er langer mee doen 😉 ).

 

Ga jij ook deze thee ideetjes proberen? Laat mij weten wat je ervan vindt. En wat drink jij graag met dit koude weertje?

SAMSUNG CSC

xx anke

2 gedachten over “Twee Thee Idee

Geef een reactie

