avondeten·Recepten·Vlees

Healthy Wrap Pizza (gehakt, champignon & ui)

Pizza, pizza, pizza, pizza, pizza Ik heb er steeds zo’n zin in. Omdat ik én pizza wil én gezond wil eten, kies ik weer voor een Healthy wrap pizza. Dit keer eentje met vlees. Want wist je dat gehakt heel goed kan op een pizza? Heerlijk met ui en champignons erbij.

Deze topping heb ik niet zelf bedacht, maar te danken aan mijn schoonmama. Afgelopen weekend kreeg ik deze namelijk voorgeschoteld. Ik vond het zóóó lekker. Heb hem een paar dagen zelf ook gemaakt. En nu deel ik hem met jou!

Ik heb al eerder ideeën voor lekkere toppings voor een wrap pizza geplaatst op mijn blog: Gerookte zalm, Pesto-olijf en Pesto-tomaat. Genoeg keuze dus. Eet smakelijk!

SAMSUNG CSC

Healthy Wrap Pizza (gehakt, champignon & ui)

4 personen
15 minuten

Ingrediënten

  • 8 volkoren wraps
  • 500 g rundergehakt
  • 2 uien
  • 400 g champignons
  • 3 paprika’s
  • 3 tomaten
  • 1 zakje 30+ kaas
  • 1 blik tomatenpuree

Bereidingswijze

  1. Zet de oven op de grillstand en verwarm op 180 graden.
  2. Bekleed de ovenplaat met bakpapier en leg hier de wraps op. Besprenkel met een beetje water.
  3. Smeer de wraps in met tomatenpuree.
  4. Doe het rundergehakt in een schaal. Hak de ui in grove ringen en roer door het gehakt heen. Maak op smaak met peper, zout en eventueel gehaktkruiden. Beleg de wraps met het gehakt.
  5. Was de paprika’s en tomaten. Snijd de paprika’s en tomaten in kleine blokjes. Dep de champignons schoon en snijd in plakjes. Beleg daarna de wraps met de groente.
  6. Strooi de geraspte kaas over de wraps.
  7. Zet de wrap pizza’s 10-15 minuten in de oven. De wrap pizza’s zijn goed als de bodem lekker knapperig is geworden.

SAMSUNG CSCSAMSUNG CSC

xx anke

Geef een reactie

