Ontbijt·Recepten

Boekweitpap

Ik eet elke ochtend een kom havermoutpap. Heerlijk! Maar toch wilde ik een keertje wat anders proberen. Ik ruilde mijn vertrouwende havermout in voor boekweit. En ta-da een nieuw recept is ontstaan: een pap van boekweitgrutten. Ik hou hier wel van. Ik gok niet iedereen. Als je niet van dikke pap houdt, moet je deze aan je voorbij laten gaan 😉 .

Lekker is om deze boekweitpap te eten met zoet fruit. Ik heb zelf voor mango, aardbeien en blauwe bessen gekozen. Houd je meer van frambozen en bramen? Prima, dat is ook lekker. Doe ik er de volgende keer bij.

Heb ik nu een nieuw ontbijt gevonden? Nee, ik blijf trouw aan mijn mister Oatmeal. Maar voor de afwisseling is dit zeker een goeie.

Boekweitpap

1 persoon
5 minuten

Ingrediënten

  • 200 ml amandelmelk (sojamelk kan ook)
  • 50 g boekweitgrutten
  • 1 el kokosrasp
  • Zoet fruit (ik koos voor aardbeien, mango, blauwe bessen)
  • Optioneel: agavesiroop

Bereidingswijze

  1. Warm de amandelmelk op in een pannetje. Voeg de boekweitgrutten toe en laat 5 minuten pruttelen.
  2. Voeg de eetlepel kokosrasp toe. Houd je van zoet? Giet er dan ook een scheutje agavesiroop bij.
  3. Pak het zoete fruit erbij. Ik heb gekozen voor mango, aardbeien en blauwe bessen. Ander fruit kan natuurlijk ook. Snijd het fruit in stukjes.
  4. Giet de pap in een kommetje en voeg de stukjes fruit toe.

SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSC

xx anke

Geef een reactie

