Persoonlijk

Ik word weer student!

Zenuwachtig zwiep ik mijn muis heen en weer. Nog even en dan weet ik het. Ongeduldig staar ik naar mijn Inbox. Mijn vinger steeds boven de F5-knop. Refresh… refresh… En dan veranderd wat in mijn scherm. Ik heb mail!

Vastleggen in volledig scherm 24-8-2016 200718.bmp

Ik betrap mezelf erop dat ik steeds over hetzelfde onderwerp fantaseer: mijn studie. Dan droom ik over studieboeken in mijn tas of huppel ik over de campus. Elke keer popt dan de vraag op: zou ik mijn studie op kunnen pakken?

Anderhalf jaar geleden ben ik gekapt. Ik trok het niet meer. Ik werd zieker en zieker. Met pijn in mijn hart heb ik mij uit moeten schrijven. Een enorme klap voor mij. Ik vond studeren geweldig. In de collegezaal zitten, voor tentamens leren. Sommige vinden dit vreselijk. Oké blokken voor toetsen was niet mijn grootste passie, maar ik heb het altijd super gevonden om student te zijn. Het op kamers wonen, koffiedrinken met studiegenootjes, sporten op de Campus. Dat mis ik nog altijd.

Lyme gooide roet in het eten. Die had er geen zin in. Die ligt liever in bed een beetje netflix te kijken. Maar mister Lyme heb ik eruit gegooid. In mijn laatste gezondheidsupdate vertelde ik al dat het steeds beter met mij gaat. Stapje voor stapje ga ik voorruit. Lyme is misschien weg, maar hij heeft een bende achtergelaten. Ik ben nu aan het herstellen. Dat heeft tijd nodig. One day at a time. 

Maargoed, terug naar het onderwerp van deze blogpost: mijn studie. Dat begint dus steeds meer te kriebelen. Zou ik het op kunnen pakken? En hoe zou dat precies gaan? Een ding weet ik zeker, ik kan mij er niet ineens vol in storten. Heel langzaam een klein stukje oppakken misschien. Gewoon met één dingetje beginnen. Ik heb lang getwijfeld. Mijn gedachtes vlogen (net zoals mijn lichaam) alle kanten op: Jaaaaa het kan, o nee toch niet?!

Ik heb contact gezocht met mijn studieadviseur. Kijken wat er precies mogelijk is. Ik hoop te kunnen beginnen aan mijn scriptie. Die kan ik grotendeels vanuit huis schrijven. Cognitief kan ik dat wel. Ik geloof dat ik de stof prima aankan. Alleen dat lichaam van mij wil nog niet. Fysiek aanwezig zijn is niet te doen. Dus ik heb wel wat aanpassingen nodig. Is dat mogelijk?

Vorige week ben ik met mijn moeder naar Nijmegen gereden. Na anderhalf jaar zette ik weer een voet op de campus. Het voelde zo gek. Lang geleden, maar alles zag ik nog exact hetzelfde uit. Ik heb echt als een malloot staan grijzen. Zo fantastisch om er weer te lopen (zeg maar huppelen 😛). Het voelde heel vertrouwd. Hier hoor ik gewoon.

Weer op de campus
Weer op de campus

Het gesprek met mijn studieadviseur ging heel goed. Beter dan verwacht zelf. Ze was heel enthousiast en gelooft dat het mij gaat lukken. Maar dan wel met de nodige aanpassingen. Een eigen scriptietraject. Of dat kan, dat wist ze nog niet. Daar zou ze meteen achteraan gaan. Maandag zou ik een mailtje krijgen.

Goed gesprek vieren met een cappucino & suikervrij taartje
Goed gesprek vieren met cappuccino & suikervrij taartje

Met mijn muis klik ik op het mailtje. Ik lees de eerste regel: Je kunt je inschrijving aan universiteit gaan regelen!

Yes, ik word weer student. Hoe geweldig is dit. Eindelijk is het zo ver. Met Niels en Toby heb ik een dansje gedaan in de kamer. Mennn… wat is dit goed nieuws!

Over een week begin ik. Spannend! Ik vind het heel leuk, maar ook een beetje eng. Wat als ik weer een terugval krijg? Wat als ik toch nog te ziek ben? Stomme, negatieve gedachtes. Maar ik ben door alles wat ik heb meegemaakt het vertrouwen in mijn lichaam compleet kwijt. Dat moet ook weer groeien. Hoe het zal gaan, ik weet het niet. Ik ga het gewoon proberen. Ach en wat is Worst Case Scenario? dat het toch niet lukt? Dat zal dan een klap zijn. Maarja ik heb al flinke klappen gehad en die ook overleefd. Ik zie het wel. Ga mij lekker focussen op het positieve. Ik word weer student. Ik ga het gewoon proberen.

Fantastisch nieuws hè! 🙂

Weer inschrijven aan de Radboud Uni
Weer inschrijven aan de Radboud Uni

xx anke

2 gedachten over “Ik word weer student!

Geef een reactie

