Lunch·Recepten·Vis

Spinazie salade met gerookte markeel

Makreel, you either hate it or love it! Ik behoor tot die laatste groep, een echte visfan. Ik probeer alles. Zo heb ik laatst in Portugal een traditioneel visgerecht op: Cataplana. Héérlijk! Alleen geen idee wat er precies op mijn bord lag. Toch maar even gevraagd. En wat bleek, ik heb rog op. Zo’n plat, glibberig ding die je mag aaien in het Dolfinarium. Ieeeh… zelfs mij ging dat een stapje te ver!

Oké terug naar de markeel. Dit recept is voor de lunch. Maar het is ook prima als avondeten. Doe er dan bijvoorbeeld wat (zoete) aardappels bij.  Snel proberen 😉 .

Spinazie salade met gerookte markeel

2 personen
Tijd: 10 minuten

Ingrediënten

    • 2 gerookte makreel (met peper)
    • 50 g rauwe spinazie
    • 2 eieren
    • 1 appel
    • 1 handje pompoenpitten
voor de dressing:
  • 1 el mayonaise (biologisch)
  • 1 el yogurt
  • 1 tl mosterd
  • sap van 1/2 citroen

Bereidingswijze

  1. Zet een pan kokend water op het vuur en kook de eieren 8 minuten (dan is het eigeel nog lekker zacht)
  2. Was de schil van de appel, verwijder het klokhuis en snijd in plakjes.
  3. Maak nu de dressing. Doe de mayonaise, mosterd, yoghurt en citroensap in een schaaltje en meng. Maak op smaak met een snufje peper en zout.
  4. Verdeel de spinazie over twee borden. Leg hier de plakjes appel en de eitjes op. Strooi een handje pompoenpitten over beide borden. Giet tenslotte de dressing over de salade

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

xx anke

 

Geef een reactie

