Gezondheid·Persoonlijk

Mijn bedelarmband is vol!

14 juli 2014,  een belangrijke datum voor mij. De dag dat ik mijn allereerste behandeling had (en natuurlijk de birthday van mijn beste vriendinnetje 😉 ). Dat is nu 2 jaar geleden. Poe… wat is dat eigenlijk lang zeg. Vloog de tijd voorbij? Nou niet echt. Ik kan je zeggen, het voelt eerder als 10. Lyme laat de tijd voorbij kruipen.

Ik wist dat de behandeling lang zou duren. Vooraf was 1 1/2 jaar geschat. En nu is het bijna klaar. De Lyme lijkt weg (als die maar geen verstoppertje speelt!). Ik heb jaren uitgekeken naar dit moment. Gefantaseerd dat ik eindelijk kon zeggen:  ‘Doei Lyme, hopelijk kom je nooit meer langs!’

Oké, nu het onderwerp van deze posts: mijn bedelarmband. Een jaar geleden heb ik je al verteld over mijn idee.

Laat ik eens wat vertellen over waar ik ontzettend veel steun uit haal, mijn bedelarmband. Ik heb hem gekocht toen ik begon met de behandelingen bij Mecebi (Bioresonantie). Dat is nu ongeveer een jaar geleden. Mijn behandeltraject is opgedeeld in acht stappen. Mijn idee was om bij elke stap een bedeltje te kopen. Zo heb ik iets concreets waarmee ik mijn vooruitgang kan zien.De armband zag er eerst een beetje zielig uit. Ik had nauwelijks bedels. Dat gaf ook aan dat ik nog een lange weg te gaan had. Steeds hield ik mezelf voor dat als ik acht bedels zou hebben ik klaar zou zijn met de behandelingen en niet meer ziek zou zijn. Acht bedels aan mijn armband, acht stappen voltooid.

Uiteindelijk waren het geen 8, maar 9 stappen. Dat kwam door mister Lyme. Die laatste noemde ik dan ook mijn Lyme-stap. Voor dat bedeltje heb ik het hardst moeten vechten. Bloed, zweet en tranen.

Vandaag was DE DAG. Met een enorme glimlach huppelde ik de Pandora Store binnen (joepie ik kan tegenwoordig weer huppelen!). Mijn moeder en ik hebben alle bedels gekeurd. Meer dan 700, wat een keuze! Wie mij goed kent, weet dat ik nogal lastig kan kiezen. Ach het is feest! Het is er niet één geworden. Ik heb er gewoon twee gehaald.

Vastleggen in volledig scherm 5-8-2016 162908.bmp
Bedeltjes in the pocket!

Het hangertje met de 2 hartjes is mijn Lyme-bedel. Die staat dus voor mijn laatste stap.

SAM_2404.SRW
De twee hartjes voor mijn Lyme-stap

De grote boom is mijn laatste bedel. Die heeft voor mij de mooiste betekenis: het begin van mijn herstel. En daarmee het einde van die ellendige jaren van ziekte.

SAM_2406.SRW
De boom voor herstel

Mijn armband is nu vol. Er past serieus geen bedel meer bij. Zelfs mijn armband is er helemaal klaar mee haha. De boom sluit mijn armband af. En zo sluit ik ook deze periode af. Ik weet nog goed toen ik mijn eerste bedeltje kocht. Mijn armband zag er zo sneu uit. Maar elke keer kwam er eentje bij. En zo kwam ik elke keer zelf ook een stapje dichterbij. Mooi metafoor toch!

SAMSUNG CSC
Pa en Toby overhandigen mij het doosje

xx anke

Geef een reactie

