Ontbijt·Recepten

Tropical Oatmeal

Wie mij kent, weet dat ik leef op havermout. Elke ochtend staat er een pannetje te pruttelen. Kom je ’s ochtends langs dan weet je zeker, Anke zit weer met een schaaltje op schoot. Mijn oma kijkt altijd met grote ogen naar hoe ik een kilo havermout wegwerk. Trots dat ze is, want goed ontbijten is key! 

 

Ik kan geen ochtendje zonder mijn papje. Als er geen havermout meer is, raak ik in paniek. Oatmeal Addiction! Ik hoor je denken: ‘altijd maar hetzelfde, dat is toch saai?’ Maar dat is dus niet zo. Want met havermout kan je alle kanten op. Je kan het zo gek niet verzinnen, alles past in je havermoutpap. Oké, misschien niet alles. Patatje havermout wordt vast geen succes 😉 .

Vandaag havermoutpap met een tropisch tintje: Tropical Oatmeal! Een lekker zomers ontbijtje.

Tropical Oatmeal

1 persoon
Tijd: 5 minuten

Ingrediënten

  • 200 ml amandelmelk
  • 60 g havermout
  • Kokosnoot (in blokjes te koop)
  • 1 el kokosschaafsel
  • 1 wilde perzik
  • 1/4 mango

Bereidingswijze

  1. Doe de havermout met de amandelmelk in een steelpan. Breng al roerend aan de kook. Laat zo’n 5 minuten pruttelen.
  2. Voeg een eetlepel kokosschaafsel
  3. Snijd de mango en wilde perzik in stukjes.
  4. Voeg het fruit toe aan de havermoutpap en roer het erdoorheen. Giet de havermout in een kom garneer met de blokjes kokosnoot

SAM_2314.SRWSAM_2312.SRWSAM_2307.SRW

 

xx anke

Geef een reactie

