Gezondheid·Persoonlijk·Uncategorized

Gezondheidsupdate #6: ik ga vooruit!!

Mijn laatste gezondheidsupdate schreef ik in maart. Toen vertelde ik dat we de Lyme niet meer behandelen. Even stoppen met de Lyme. Tijdelijk? Ik wist het niet. Het hing allemaal af van wat er de weken daarna zou gaan gebeuren. Zou ik opknappen? Of zou ik juist verslechteren?

Ik eindigde mijn vorige post wat twijfelachtig:
Het voelt een beetje dubbel. Aan de ene kant een opluchting. Niet provoceren, dus niet crashen. Maar die onzekerheid vind ik lastig. Wat gaat er nu gebeuren? Ik hoop op verbetering. Stapje voor stapje. Daar gaan we vanuit.’

We zijn nu drie maanden verder. Er is veel gebeurd de afgelopen weken. Tijd om je even bij te praten. Alvast een tipje van de sluier: ik heb goed nieuws!

De laatste keer dat Lyme is aangevallen, was begin februari. Ik was kapot. Wat waren die behandelingen zwaar zeg. Ik had toen meerdere crashes in de week. Dan was ik een paar uur compleet van de wereld. Heel eng! Die crashes leken steeds heftiger te worden. Lyme verzette zich flink. Maar ik gaf niet op. Nee, ik zou hoe dan ook winnen van die stomme bacterie.

En toen kwam het moment waar ik zo lang op wachtte. Lyme testte niet meer*. Ik was zóóó blij. Heb polonaise gelopen met mijn ouders. Maar toch knaagde er iets. Wat nou als Lyme weer verstopt zat? Dat zou namelijk niet de eerste keer zijn. Lyme is een slimme bacterie, die zich onder de radar kan bevinden. Je ziet hem niet, maar hij is er wel. Heel sneaky  af te wachten om weer toe te slaan.

‘Voorzichtig positief.’ Zo zei mijn behandelaar het. Wat gaat er nu gebeuren? Zal ik echt verbeteren? Ik moest het tijd geven. Ik durfde nog niet te positief te zijn. Om mezelf te beschermen. Ik heb dus expres een beetje vaag gedaan over het stoppen met de Lyme-behandeling. Bang dat iedereen super blij zou zijn, maar dat ik dan daarna weer met slecht nieuws zou moeten komen. Maar vooral bang dat ik dit zelf niet zou trekken.

Het is nu drie maanden later. Nu durf ik het nu wel te zeggen. Ik durf het nu echt te geloven. Ik ga vooruit!! Het leken eerst kleine stapjes. Een uurtje langer van bed, mijn 2liter fles zelf op kunnen pakken. Maar al die stapjes bij elkaar opgeteld, maken een enorm verschil. Ik ben die zieke Anke van vorig jaar niet meer. Hele dagen in bed, verkrampen van de pijn en niet kunnen lopen. Die dagen lijken steeds verder weg. Ik kom stapje voor stapje meer in de richting van die gezonde Anke waar ik al jaren van droom.

Ik kan nu dingen die ik jaren niet meer heb gekund. Zo heb ik weer voor het eerst auto gereden. Wat voelde dat fantastisch zeg. Een stukje onafhankelijkheid terug. Ik sport ook weer. Heel rustig aan ben ik met yoga begonnen. Eerst vijf minuutjes, toen een kwartiertje en gisteren zelfs 45 minuten. Ik merk dat ik sterker wordt, meer kracht heb en een stuk leniger ben. Ik was zo’n stijve hork van dat in bed liggen. Ohja en traplopen gaat tegenwoordig zonder moeite. Niet meer omhoog kruipen met handen en voeten. Ik kan nog veel meer voorbeelden geven. Dagelijkse dingetjes die ik niet kon en nu dus wel. Echt fantastisch! Ik kan niet omschrijven hoe blij mij dat maakt.

Ik weet dat ik nog een hele weg heb te gaan. Gezond en genezen, daar ben ik nog lang niet. Die slechte dagen zitten er nog steeds tussen. Van de pijn ben ik niet af. Met vlagen is het heel heftig, soms gelukkig meer op de achtergrond. Maar helaas nooit weg. Ook lig ik nog elke middag op bed. Het klinkt misschien heel negatief dat ik dit opsom. Maar dat doe ik om te laten weten dat ik er nog niet ben. Ik kan mij voorstellen dat als je dit lees, je misschien denkt dat het voorbij is. Dat ik beter ben. Dat is helaas niet zo.

Maar die eerste stapjes naar verbetering zijn wel gezet. Daar ben ik ontzettend blij mee. En trots!

Jeetje wat fantastisch is dit hé!! 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

xx anke

gezondheidsupdate
Leuke en bijzondere dingen die ik de afgelopen maanden heb kunnen doen v.l.n.r: autorijden, uitje met Bertus, bio-patatje, Gabbers, Dino, midgetgolf, museum & suhsi
*ik vind het heel lastig om kort uit te leggen hoe het testen van Lyme d.m.v. Bioresonantie werkt. Het is heel ingewikkeld. Ik ben bang dat ik het van misschien verkeerd uitleg. Beter is om info te vragen bij een behandelaar. Wil je meer weten over Mecebi; waar ik behandelt wordt? Klik dan hier.
Geef een reactie

