Recepten·Toetjes en desserts

Cashewnoot chocomousse

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, I love chocolate!! Daarom weer een receptje met chocolade. Ik heb al eerder een recept voor chocomousse geplaatst. Die maak je met banaan en avocado. Heerlijk en heel makkelijk te maken. Toch was ik niet helemaal tevreden. Hij is lekker, maar ik wil een sterkere choco-smaak.  Dus ben ik weer de keuken in gegaan. Blender erbij en experimenteren maar.

Na wat mislukte pogingen (lees: klonterige drap) was ik helemaal bij. De combi van cashewnoten, cacaopoeder en kokos is heerlijk. Helemaal tevreden!

Verwen jezelf en maak snel deze chocomousse. En nog een plus, hij is gezond. Oké je krijg best een lading calorieën binnen. (tja… noten en kokos), maar wel van voedzame ingrediënten. Ik tel nooit mijn calorieën. Of ik van alles wat binnen krijg, daar let ik op. Beter een avocado dan een blikje Cola Light, toch?

Cashewnoot chocomousse

Personen: 1
Tijd: 5 minuten

Ingrediënten:

  • 1/2 avocado
  • 1 el rauwe cacaopoeder
  • Handje cashewnoten
  • 1 el kokosolie
  • 1 el kokosrasp
  • Scheutje kokosmelk

Bereidingswijze

  1. Halveer de avocado en verwijder de pit. Pak een helft en leg de andere weg. Lepel de halve avocado uit.
  2. Doe alle ingrediënten in de blender. Mix tot er een egale massa ontstaat. Vind je de mousse te dik? Voeg dan meer kokosmelk toe.
  3. Doe de cashewnoot chocomousse in een schaaltje en garneer met een paar cashewnoten en een handje kokosrasp.

SAMSUNG CSCSAMSUNG CSC

 

xx anke

Geef een reactie

