Ontbijt·Recepten

Havermout met banaan en pruimen (Rens Kroes)

Havermout, dat is by far mijn favoriete ontbijt. Bijna elke ochtend staat er een pannetje te pruttelen. Ik vind het zo lekker. Maar wat ik vooral fijn vind, is dat het heel goed vult. Ik heb ’s ochtends altijd flinke trek. Na een bakje havermout kan ik er tot de lunch tegenaan. 

Ik heb laatst de twee kookboeken van Rens Kroes gekregen. Sindsdien staat elke dag wel een receptje van haar op tafel. Deze havermout komt uit haar 1e boek en is echt een aanrader. Ik kon het niet laten om die met jullie te delen. Vind Rens vast niet erg 😉 .

Havermout met banaan en pruimen

Personen: 1
Tijd: 15 minuten

Ingrediënten

  • 300 ml amandelmelk
  • 60 g havermout
  • 1 kleine banaan
  • 1 mespuntje kaneel
  • 2 pruimen
  • 1 el kokosrasp

Bereidingswijze

  1. Doe de havermout met de amandelmelk in een steelpan. Prak de banaan en voeg die ook toe. Breng al roerend aan de kook. Laat zo’n 5 minuten pruttelen.
  2. Voeg een mespuntje kaneel toe.
  3. Snijd de pruimen in plakjes
  4. Giet de havermout in een kom en leg de plakjes pruim erbovenop. Bestrooi met kokosrasp

SAMSUNG CSC SAMSUNG CSC

xx anke

Geef een reactie

