Ontbijt·Recepten

Groene smoothie met avocado, spinazie en banaan

Het weekend is weer achter de rug. Elke maandag denk ik hetzelfde: Poe waar komt die opgeblazen buik vandaan? Ik houd van gezond eten, maar toch betrap ik mij erop dat ik in het weekend ongezond voer naar binnenprop. Ik pik een bonbon, jat een handje chips van mijn vriend en lepel stiekem uit het advocaatje van mijn moeder. Valt niemand op. Mijzelf eigenlijk ook niet. Behalve mijn buik, die krijgt de klappen.

Gezonde voeding is zo belangrijk. Helemaal voor mij. Ik ben aan het vechten tegen Lyme. Dat is pittig. Dan kan ik die E-nummers en suikers helemaal niet erbij hebben. Dus vanaf vandaag eet ik weer gezond, puur en zonder toevoegingen. Geen stiekeme snacks meer. Knopje om!

Hoe beter te beginnen dan met een groene smoothie. Bomvol vitamines, mineralen en vezels. En nog lekker ook. Ik ga het volhouden. Doe je mee?

Groene smoothie met avocado, spinazie en banaan

Personen: 2
Tijd: 5 minuten

Ingrediënten

  • 1 avocado
  • 1 banaan
  • 100 g spinazie
  • 200 ml amandelmelk
  • 1/2 tl kaneel
  • 1 handje amandelen

Bereidingswijze

  1. Halveer de avocado en verwijder de pit. Lepel de avocado eruit.
  2. Snijd de banaan in stukjes.
  3. Doe alle ingrediënten in de blender. Mix tot er een egale massa ontstaat.

Extra: voor dit recept heb je een blender nodig

SAMSUNG CSCSAMSUNG CSC

xx anke

Geef een reactie

