Persoonlijk

22

Hiep Hiep Hoeraaa…

Gisteren was mijn Birthday. Altijd leuk. Ik ben nu 22 jaar. Mooie leeftijd hè. Echt zo’n leeftijd dat je ontdekt wie je bent, wat je wilt en waar je gelukkig van wordt. En volgens mij weet ik dat wel. Lyme heeft het mij niet makkelijk gemaakt. Maar weet je wat, ik ben nu sterker dan ooit!

22Altijd gedacht dat 21 het beste jaar van mijn leven zou worden. Ik vond dat gewoon zo’n toffe leeftijd. Net volwassen, laat je pubertijd achter je. Onafhankelijk zijn. Maar het liep allemaal heel anders dan gedacht. Lyme haalde mijn plannen door de war. Onafhankelijk werd afhankelijk. Het voelde alsof ik een flinke stap terug moest zetten. Dus niet voorruit, maar achteruit.

Lichamelijk gezien was 21 by far het slechtste jaar. En hopelijk van mijn hele leven. Maar het klopt niet wat ik altijd dacht. Ik ging niet achteruit. Toen zette ik al kleine stapjes in de goede richting. Ik zag het alleen nog niet. En nu word het duidelijker. Ik zie eindelijk die stijgende lijn. Yes!

Wat heb ik veel over mezelf geleerd zeg. Als alles wegvalt, blijft alleen de basis over. Klinkt heel zweverig, maar het is echt zo. Want wie ben je zonder studie, werk en al die andere dagelijkse dingen? Ik ben mezelf echt tegen gekomen. Heb mijn goede, maar ook slechte kanten ontdek. Lyme heeft mij niet onzeker gemaakt. Juist andersom, ik heb zelfvertrouwen voor 10. Ik weet nu dat ik een echte optimist ben, een vechter en een genieter. Ik kan blij worden dan de kleinste dingetjes. Ik leef meer in het nu. Ach en dat ik ongeduldig blijk, daar kan ik wel mee leven 😛

22 wordt top. Ik voel het. Dit wordt het jaar dat ik op ga knappen. Het zwaarste van de behandeling ligt hopelijk achter de rug. Nu is het tijd om te herstellen. Ik ben positief. We gaan gewoon van het beste uit.

I don’t know about you
But I’m feeling 22
Everything will be alright
If we just keep dancing like we’re
22, ooh-ooh
22, ooh-ooh

Taylor Swift

Verjaardag vieren!
Geef een reactie

