Gezonde snacks·Recepten

Choco-brokkies

Echt, chocolade is mijn allergrootse quilty pleasure. Chips, koekjes en cappuccino zijn ook heerlijk. Maar chocola is echt mijn nummer 1. Wat hebben de bovengenoemde snacks gemeen? Allemaal ongezond helaas. Maar choco hoeft niet ongezond te zijn. Kijk een Milka reep Oreo kan je beter in de schappen laten liggen. Extra pure chocola is daarentegen goed voor je. Oké, niet de hele reep in één keer naar binnen proppen. Elke dag een stukje is gezond. Echt!

Ik wilde een keer zelf mijn chocolade maken. Dan weet je zeker dat er niks geks in zit. En zo kwam ik op deze choco-brokkies. Je hebt maar 3 ingrediënten nodig: kokosolie, ahorn- of agavesiroop en rauwe cacaopoeder. Dat valt mee toch? Lekker is om ook voor een topping te kiezen. Ik ben gek op walnoten, dus die zitten in mijn choco-brokkies verstopt. Houd je van fruit? Prima doe je dat erbij. Kies maar wat jij lekker vindt. Zolang het maar een gezonde topping is 😉 .

Choco-brokkies

Tijd: 10 minuten (plus 30 minuten in de diepvries)

Ingrediënten

  • 200 g kokosolie
  • 50 g ahorn- of agavesiroop
  • 30 g rauwe cacaopoeder
  • Kies topping: walnoten, hazelnoten, gedroogd fruit, gojibessen of iets anders wat jij lekker vindt.

Bereidingswijze

  1. Smelt de kokosolie in een pannetje op het vuur. Laat het niet helemaal smelten, maar tot het wat zachter en stroperig wordt.
  2. Voeg de siroop en de rauwe cacao toe en meng goed door elkaar.
  3. Doe bakpapier in een cakeblik. Giet het mengsel in het cakeblik en strijk het glad. Bestrooi daarna met jouw topping.
  4. Zet het cakeblik minstens 30 minuten in de diepvries.
  5. Breek de chocoreep in brokken. Je kan de choco-brokkies het beste in de koelkast bewaren. Dan blijven ze lekker hard. Op kamertemperatuur smelten ze.

Extra: voor dit recept heb je een cakeblik nodig

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

xx anke

Een gedachte over “Choco-brokkies

Geef een reactie

