Persoonlijk

Daar ben ik weer!

Mijn handen zweven boven het toetsenbord. Wat zal ik eens typen? …hmmm…poeee…uhhhh… Met grote ogen staar ik naar het beeldscherm. Ik heb echt geen idee. Niks voor mij dit. Normaal vliegen de zinnen het scherm op. Nu niet.

Zo gaat het de laatste weken. Ik zit achter mijn laptop, Word open en klaar om een blogpost te tikken. Maar er komt niets. Het vel blijft wit. Heb nul inspiratie. Help, wat is er aan de hand?

doryMijn hoofd zit bomvol. Zo voelt het letterlijk. Ben zo vergeetachtig. Soms weet ik midden in een zin niet meer waar ik het over had. Heel frustrerend. Soms ook heel grappig. Misschien toch mijn naam veranderen in Dory. Past me wel 😉 .

Hoe komt dit? Ik heb wel een ideetje. Toen ik hoorde dat ik Lyme heb, ben ik als een malle info gaan zoeken. Eindelijk had ik een oorzaak: de Borrelia bacterie. Na jaren geen oorzaak te weten, had ik er nu dus één. Ik wilde alles weten. Echt alles!

Helemaal hyperdepieper ben ik info gaan verzamelen. Ik heb tientallen blogs van Lymies gelezen. De herkenning deed mij heel goed. Ook heb ik gebeld met de Lymevereniging. Die hebben mij op weg geholpen. Ik heb filmpjes gekeken op Youtube. Zelfs celebraties met Lyme gestalkt haha. De informatie bleef maar komen.

Ook heb ik boeken gelezen, artikelen doorgespit. Soms nogal taaie stof, maar altijd leerzaam. Steeds meer en meer begon ik te weten over dit gekke bacterietje. Want dat is het. Echt, ik heb er wel bewondering voor gekregen. Wat een slim ding. Hoe die in meerdere toestanden kan leven en zo kan overleven. Echt geniaal. Alleen jammer dat Lyme zo’n rotzak is.

Ik zat echt in de flow. Ik doe nooit dingen half. Dit dus ook niet. Ik heb mij echt op gestort op alles wat maar met Lyme te maken heeft. Ik weet niet waarom. Misschien voelde het alsof ik daardoor een beetje controle had. Mijn grote vijand helemaal uitpluizen. Om daarna keihard te kunnen verslaan.

Maar ineens was ik er helemaal klaar mee. Ik kon er niks meer over lezen. En al helemaal niet meer over schrijven. Gek hè! Dus vandaar mijn kleine break. Ik hoop dat mijn volle koppie tijdelijk is. Ik hou van bloggen en ga ook zeker niet stoppen. Ben heel trots op mijn site. Maar ik ga het even wat rustiger aandoen.

Ik dacht eigenlijk dat het niemand op zou vallen. Maar ik heb toch meer trouwe volgers dan gedacht. Echt zo leuk. De lieve berichtjes die ik heb ontvangen, doen mij heel goed. Dankjewel! ♥♥♥

xx anke

 

 

 

 

 

Geef een reactie

