avondeten·Fastfood en toch gezond·Recepten·Vlees

Gezond broodje hamburger

Hamburger, I love it! Knapperig broodje, sappige burger en een klodder saus. Hoe lekker is dat! MacDonalds was vroeger dan ook mijn beste vriend. Met mijn kortingsbonnen paraat bestelde ik dan minimaal 3 burgers. Want ja die vullen voor geen meter. Een kwartier later had ik alweer honger. Meer dan daarvoor. 

Noem drie dingen op als je aan hamburgers denkt. Gezond staat vast niet in je rijtje. Maar eigenlijk valt een hamburger reuze mee. Oké die van de Mac of de snackbar kan je beter laten staan. Die zijn inderdaad niet best. Maar maak eens zelf een hamburger. Vervang de ongezonde dingen voor een gezonde variant. Zo wissel je witbrood makkelijk in voor volkoren- of speltbrood, kies voor rund in plaats van varken en beleg rijkelijk met tomaat, sla en augurk. Een salade erbij en hoppa je hebt een prima maaltijd!

Paar weken geleden poste ik een hamburger met hummus, biet en ei. Ook het proberen waard! 😉

[amd-zlrecipe-recipe:59]
SAMSUNG CSC

xx anke

Geef een reactie

