Ontbijt·Recepten

Kers & Cashew havermoutpap

Het is je misschien al opgevallen. Ik ben gek op havermout! Elke ochtend staat een pannetje te pruttelen. Anderhalf jaar geleden heb ik havermoutpap ontdekt. En nu kan ik niet meer zonder. Er zitten zoveel voordelen aan: het vult, is voedzaam en je kan eindeloos variรซren.

Dit keer had ik zin in kersen. Eet ik eigenlijk maar weinig. Zonde, want kersen zijn super lekker en gezond. Als het geen kersentijd is, kan je prima de diepvries-kers pakken. Ook lekker ๐Ÿ˜‰ .

Kers & Cashew havermoutpap

Personen: 1
Tijd:ย 5 minuten

Ingrediรซnten

  • 200 ml sojamelk
  • 75 g havermout
  • Handje kersen (diepvries kan ook)
  • Handje ongebrande cashewnoten
  • Optioneel: 1 blokje extra pure chocolade tenminste 75% cacao (Swiss is mijn favoriet)

Bereidingswijze

  1. Gebruik je diepvrieskersen? Laat ze dan eerst ontdooien.
  2. Zet een klein pannetje op laag vuur. Giet de sojamelk in het pannetje en voeg de havermout toe. Breng aan de kook en laat het een paar minuten rustig pruttelen.
  3. Pak een koekenpannetje en verhit de cashewnoten zonder olie. Schud het pannetje zodat de nootjes niet aanbranden.
  4. Giet de havermout in een kommetje. Beleg dan met de kersen, cashewnoten en eventueel een blokje extra pure chocolade.

SAMSUNG CSC

xx anke

Geef een reactie

