avondeten·Fastfood en toch gezond·Vlees

Broodje hamburger met rode biet, hummus en ei

Het is vrijdag. Vroeger hadden wij dan patatdag. Elke vrijdag stond ik met mijn briefje bij de snackbar. ‘Frikadel’. ‘Friekaadel’. ‘Berenhap pinda’. ‘Bierenhap pienda’. Die man die daar werkte herhaalde altijd wat je zei. Met een grappig accent. Leuke herinnering aan die tijd. Want dat is het, een herinnering. Tegenwoordig komt snackbarvoer er bij ons niet meer in.

Maar de vrijdag blijft voor mij een dag dat we extra lekker eten. Begin van het weekend. Dat moet gevierd worden, toch? Nu eten we gezond met een tikkeltje fastfood. Zoals dit broodje hamburger. Makkelijk en ook nog eens voedzaam. Paar ovenfrites erbij. Oh daar heb ik nog wel een tip. In de supermarkt zijn er veel soorten ovenfrites van verschillende merken. Zit eenย groot verschil tussen. De ene zit stampvol E-nummers en de ander heeft er geen. Goed kijken dus.

Dit recept bevat niet veel groente. Die kan je zelf nog erbij doen. Een salade of een pannetje bonen. Ik lunch vaak met groente. Zo kom ik elke dag ruimschoots aan mijn portie.

 

[amd-zlrecipe-recipe:56]

SAMSUNG CSC

xx anke

Een gedachte over “Broodje hamburger met rode biet, hummus en ei

  1. Echt ontzettend knap dat je je voedingspatroon zo hebt omgegooid! Bij gewone diepvriesfriet is dat ook veel friet heeft allerlei vieze toevoegingen maar sommige (toevallig de goedkoopste van ah euroshopper, haha) bevatten alleen aardappel en olie.

    Like

Geef een reactie

