Gezondheid·Lyme

Mijn behandeling (Bioresonantie)

Vorig jaar mei begon ik met bloggen. Zo spannend vond ik dat. Ik was altijd heel gesloten over mijn gezondheidsproblemen. Voor de buitenwereld leek er niets aan de hand. Met Anke gaat het vast heel goed. Altijd die grote glimlach op haar gezicht. Maar ik was er klaar mee. Ik wilde niet meer de schone schijn ophouden. Te vermoeiend dat masker.

Beginnen met bloggen was voor mij dé manier om er voor uit te komen. Hallo wereld, het gaat helemaal niet goed. Ik ben ziek. Iedereen kon het lezen. O wat vond ik dat eng. Maar gelukkig maakte ik zorgen om niks. Ik kreeg hele lieve, leuke reacties.

Eén van mijn eerste blogpost ging over mijn behandeling. Dat was nog zo’n dingetje. Ik kon het gewoon niet duidelijk uitleggen. Gesprekken zagen er altijd zo uit: ‘Hee Ank, wat is bioresonatie?’ ‘Uhhhh jaa trillingen enzo, uhmm en met ampullen’. Dat niemand het begreep, snapte ik goed. Nog een reden voor mijn blog. Nu kan iedereen lezen wat voor behandeling ik doe. Dus wanneer er nu iemand naar vraagt, zeg ik trots: ‘kijk maar op mijn blog’.

Maar het is alweer een tijdje geleden dat ik over mijn behandeling schreef. De post is niet helemaal up-to-date. Toen ik hem schreef, wist ik nog niet dat ik Lyme heb. Ik dacht toen ME/CVS te hebben. Mecebi noemde dat trouwens nooit zo. Die wilden dat etiketje niet plakken. Dat begrijp ik wel. Diagnose ME/CVS wordt op een best wel rare manier gesteld, vind ik. Je hebt dit niet, dit niet, en ook dit niet. Nou dat zal je wel ME/CVS hebben. Dit wil trouwens niet zeggen dat ze ziekte daardoor minder echt is. ME/CVS is ook een hele nare ziekte.

Maargoed de Lyme-bacterie (borrelia) testte pas later in het traject. Er is dus wat extra bij het behandeltraject bijgekomen. Een stap 9, een Lyme-stap. Tijd om mijn uitleg wat aan te passen. Ik ben druk gaan knippen en plakken uit mijn vorige post. Plus wat extra nieuwe info erbij. Hopelijk is het duidelijk. Als je vragen hebt, mag je altijd even een berichtje achterlaten. Vind ik leuk! 😉

 

Het begin van de behandeling

Voordat ik kon beginnen, moest ik een vragenlijst van 23 pagina’s invullen. Vragen over vroegere ziektes, mijn voornaamste klachten, leefomgeving, eetgewoontes en nog veel meer. Alles moet duidelijk in kaart worden gebracht zodat er niets over het hoofd wordt gezien. Daarna werden er twee uitgebreide onderzoeken afgenomen. Daarmee is achterhaalt wat er aan belastingen in mijn lichaam aanwezig zijn: virussen, bacteriën, parasieten, schimmels en andere ziekmakers. Bij mij waren dat er een heel stel. Ik heb het Erpstein-Bach virus, oftewel Pfeiffer nog in mijn lichaam en ik had meerdere parasieten, schimmels en bacteriën. Later in het behandeltraject bleek dat ik ook de borrelia-bacterie heb. De ziekte van Lyme. Schocking!

Adviezen en voorschriften

Ik kreeg een persoonlijk dossier met daarin de samenvatting van het onderzoek, de resultaten van de testen, het behandelplan, adviezen en voorschriften voor medicatie, voeding en leefwijze. Ik heb mijn eetpatroon echt flink om moeten gooien. Ik moet veel groente en fruit eten en elke dag 2 tot 3 liter water drinken. Daarbij eet ik nu drie keer per week vlees, twee keer per week vis en twee keer per week vegetarisch. Ik mag niet te veel aardappelen, rijst of pasta. Dit mag maar twee keer per week. Rauw vlees en varkensvlees moet ik laten staan. Geen voedingsmiddelen met glucose-stroop erin. Dat is echt heel lastig, want dat zit in zoveel voedingsmiddelen. E-nummers en andere niet natuurlijke toegevoegde stoffen moet ik ook vermijden. Ik eet dus nooit meer uit potjes of pakjes. In het begin was dit flink wennen, maar het gaat steeds beter. Zo heb ik mijn passie voor gezonde voeding ontdekt. Daarnaast moet ik veel pillen slikken en druppels innemen. Dit zijn vooral vitamines, mineralen en allerlei supplementen. Per ziektemaker (pfeiffer, Lyme, etc.) krijg ik bepaalde medicijnen. Nu slik ik Samentho om de Lyme aan te pakken.

voeding

 

De behandeling door middel van Bioresonantie

Ieder lichaam is opgebouwd uit moleculen en deze moleculen bestaan weer uit atomen. Elk atoom heeft zijn eigen elektromagnetische veld. De lading van de atomen geven aan het molecuul een eigen trilling. Alle stoffen hebben door hun moleculaire samenstelling hun eigen specifieke elektromagnetische veld, oftewel een eigen trilling.

Bij het behandelen door middel van Bioresonantie wordt er gebruik gemaakt van al deze verschillende trillingen. Het menselijk lichaam zendt ook verschillende trillingen uit. Iedere cel, weefsel, orgaan heeft zijn eigen specifieke trilling en samen vormen zij het individuele trillingsbeeld van de persoon. Bij een ziek persoon is dit trillingsbeeld verstoord door bijvoorbeeld trillingen van bacteriën, virussen en andere ziekmakers. Het doel van de behandelingen is om deze ‘verkeerde’ trillingen af te bouwen en uiteindelijk te wissen. Daarbij worden de ‘gezonde’ trillingen versterkt. Het uiteindelijke doel daarvan is om de zelfgenezingskracht van het lichaam te versterken. Het lichaam moet op een gegeven moment zelf weer in staat zijn om ervoor te zorgen dat die gezond is en blijft.

Ik wordt door middel van elektroden aangesloten op de apparatuur, Bicom 2000. Via deze elektroden worden mijn trillingen opgenomen en met behulp van kabels in het apparaat geleidt. Omgekeerd kan het apparaat trillingen naar mij terugzenden. Afhankelijk van het behandelingsdoel worden de trillingen afgezwakt, versterkt of in spiegelbeeld gezet en daarna overgedragen aan mij door middel van de elektroden. Daarbij wordt er ook gebruik gemaakt van ampullen die informatie bevatten van allerlei ziekmakende bacteriën, virussen, schimmels, etc.

0_0_0_0_371_246_csupload_62865558

 

De verschillende stappen

Het behandeltraject is opgedeeld in 8 stappen. In mijn geval is er een extra stap bijgekomen, de Lyme-stap. Daar zo meer over.

Stap 1: bestaat uit het invullen van de vragenlijst en de twee onderzoeken

Stap 2: Het stabiliseren en het bouwen aan de conditie van het lichaam staat centraal. Verstoringen en blokkades in het lichaam worden opgeheven.

Stap 3: nu worden allergieën aangepakt.

Stap 4: de uitscheidingssituatie wordt geoptimaliseerd. Hierdoor is het lichaam beter in staat om afvalstoffen uit te scheiden.

Stap 5: eerst wordt er aandacht besteed aan de darmen. Daarna worden de parasieten en schimmels behandeld. Bij de behandeling hiervan, krijg je nog veel striktere voedingsvoorschriften.

Stap 6: het lichaam moet ontgiften en wordt gestimuleerd om zelf ziekmakers en slechte stoffen aan te pakken.

Stap 7: de zwaarste stap. In deze stap worden de belastingen aangepakt die mijn lichaam zo ziek maken. Ik heb een aantal giftige stoffen, bacteriën en het pfeiffervirus in mijn lichaam die eruit moeten.

Stap 8: er wordt gekeken naar alles wat er al behandeld is. Is alles goed, dan zijn we klaar. En hopelijk weer helemaal gezond!

 

Rond de zomer was ik klaar met stap 8. Ik was zo blij. Eindelijk klaar, eindelijk beter. Maar ik voelde mij helemaal niet goed. Ik voelde mij zelfs geen fractie beter. Misschien heeft het wat tijd nodig? Maar na weken, maanden voelde ik mij nog steeds bagger. Wat is er aan de hand? Mijn huisarts had geen idee, het ziekenhuis wist het niet. Wat nu?

Bij Mecebi hebben ze mij weer onder de loep gelegd. Alles werd weer nagetest. Zouden ze iets over het hoofd hebben gezien? En ja hoor, daar zat die. De ­Lyme-bacterie kwam eruit. Die had zich blijkbaar verstopt.

Een schrik en een opluchting tegelijkertijd. Lyme, pff heftig. Maar nu kon er wel weer gekeken worden naar een oplossing. En die denkt Mecebi te hebben. Ze behandelen namelijk veel patiënten met Lyme. Ik ken er een paar die beter zijn geworden. Dat geeft hoop. Wie weet ben ik straks ook wel één van.

 

Stap 9/ Lyme-stap: de aller, allerzwaarste stap! Lyme aanvallen. Plus het ondersteunen van het immuunsysteem en de organen de afvalstoffen uitscheiden.

 

Ik zit nu in die laatste stap. Ik ben dus op het einde. Hoe lang het nog duurt, geen idee. Dat ligt helemaal aan de Lyme. Als die een beetje meewerkt, kan het snel afgelopen zijn. Maarja, die bacterie is niet zo aardig. Hij is harstikke gemeen en wil helemaal niet meewerken. Het is vechten. Een harde strijd. Maar ik ga winnen!

Wanneer de Lyme eindelijk weg is, kom ik in een herstelperiode terecht. Ik zal niet ineens helemaal gezond zijn (helaas!). De Lyme heeft namelijk veel kapot gemaakt in mijn lichaam. Daar heeft die zo’n 10 jaar de tijd voor gehad. Hopelijk knap ik beetje bij beetje op. O ik kan echt niet wachten!

Oké, het is best een lang verhaal geworden. Hopelijk wel een duidelijk verhaal. Ik vind het zo lastig uit te leggen. Heb je nog vragen? Stuur mij maar een berichtje. Of kijk eens op de website van Mecebi. Daar is veel info te vinden en ook ervaringsverhalen en filmpjes.

 

xx anke

2 gedachten over “Mijn behandeling (Bioresonantie)

  1. Ik ben zeer onder de indruk van je blog! Verhaal is heel herkenbaar! Ik kamp namelijk ook met de ziekte van Lyme. Zelf ben ik fysiotherapeut en wist zeker dat er iets niet klopte in mijn lijf. Veel onbegrijpbare klachten, die ook vanuit fysiotherapeutisch basis niet te verklaren waren. Van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk bij de juiste persoon terecht gekomen. Daarnaast ook mijn voedingspatroon aangepast. Daarnaast heel specifiek gaan trainen om mijn belasting/belastbaarheid te vergroten.
    Ook ik ben al heel ver, maar nog steeds twijfels of ik ooit weer de oude word.
    Goed dat je uitgekomen bent voor de ziekte, iets wat ik zelf nog steeds moeilijk vind om te doen.

    Echt complimenten!

    Liefs Birthe

    Liked by 1 persoon

    1. Hee Birthe, bedankt voor je berichtje. Echt leuk om te horen dat je onder de indruk bent van mijn blog. Mooi compliment!
      Wat voor behandeling heb jij gedaan uiteindelijk?
      Fijn dat jij je ook al iets beter voelt. Hoe lang ben jij nu aan het herstellen? Ja die twijfels heb ik ook. Hoop natuurlijk ooit helemaal beter te zijn, maar ben al sinds mijn 11e ziek. Geen idee hoe gezond voelt.
      Dankje! Goed dat je een berichtje stuurt. Dat is ook een grote stap om ervoor uit te komen!
      xxx

      Like

Geef een reactie

