avondeten

Pizza met spinazie, zongedroogde tomaat en mozzarella

Ik ben gek op pizza. Een lekkere knapperige bodem, smeuïge kaas. Wie houdt daar nu niet van? Ik eet vaak dezelfde pizza’s. Pizza Hawaï verveeld nooit. Maar toch wilde ik iets heel anders proberen. Pizza met spinazie, dat moest hem worden. Voeg daarbij zongedroogde tomaatjes toe en een paar plakjes mozzarella en je hebt een verrukkelijk maaltje.

Deze pizza is makkelijk en snel te maken. Ik heb gekozen voor een kant-en-klare bodem van de natuurwinkel. Die is gezond en gemaakt van volkorenmeel. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen zelf de bodem te maken.

Personen: 2
Tijd: 25 minuten

Ingrediënten

  • 2 volkorenpizza’s (te koop in de natuurwinkel)
  • 1 pakje tomatensaus (ik gebruik tomaten frito)
  • 150 g spinazie
  • 8-10 zongedroogde tomaatjes (ik heb die uit een potje genomen)
  • 1 bol mozzarella
  • 2 handjes pijnboompitten

Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 190 graden (hetelucht).

Haal de pizzabodems uit de verpakking en smeer in met een dikke laag tomatensaus. Beleg de pizza eerst met de spinazie. Doe een flinke laag, want de spinazie slinkt heel erg. Verdeel daarna beide pizza’s met de zongedroogde tomaatjes en bestrooi met een handje pijnboompitten. Snijd de mozzarella in plakjes en leg als laatste op de pizza.

Zet de pizza’s 15-20 minuten in de oven.

Eet smakelijk!

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

 

 

Geef een reactie

