avondeten·Vis

Zalmlasagne met romige spinazie en tomaat

Dit is mijn favoriete recept. Stipt op nummer 1. Ik maak dit vaak als iemand bij mij komt eten. Altijd een succes. Ik heb nog niemand gehoord die zei: ‘gatsie hier houd ik niet van’. Vorige week donderdag heb ik dit recept nog gemaakt voor mijn oud-huisgenootje. Ze was er helemaal ondersteboven van. Heeft zowat een hele ovenschaal in haar eentje op haha ;-).

Dus snel maken dit heerlijke recept. Het is niet moeilijk en het bereiden kost weinig tijd. Je moet alleen een halfuurtje geduld hebben, want hij moet wel even de oven in. Maar het wachten is het waard!

SAM_3155.JPG

Zalmlasagne met romige spinazie en tomaat

Personen: 4
Tijd: 50 minuten (waarvan 30 minuten in de oven)

  • 200 g lasagnevellen volkoren
  • 600 g diepvries spinazie
  • 400 g zalm
  • 3 tomaten
  • 1 ui
  • 250 g mascarpone
  • 1 zakje geraspte kaas 30+
  • Verse basilicum

Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 200 graden (hetelucht).

Hak de ui fijn en fruit in een grote pan met een scheutje olijfolie. Voeg de diepvriesspinazie toe. Als de spinazie is ontdooit, voeg dan het bakje mascarpone toe. Breng op smaak met een snufje peper en zout.

Snijd de tomaten in partjes. Hak de basilicum in grove stukken en meng met de tomatenpartjes. Snijd de zalm in stukjes.

Pak de ovenschaal erbij en smeer in met een laagje olijfolie. Bedek de bodem met een aantal lasagnevellen. Voeg daarna wat van de spinazieroom toe, dan de stukjes zalm en tenslotte te tomatenpartjes. Leg opnieuw een laagje lasagnevellen, spinazieroom, zalm en tomatenpartjes. Eindig met een aantal lasagnevellen, de spinazieroom en nog een paar partjes tomaat.

Bestrooi de ovenschotel met de geraspte kaas. Zet 30 minuten in de oven.

Eet smakelijk!

SAMSUNG CSC

 

xx anke

Geef een reactie

