Persoonlijk

Een puppy in huis

Misschien weet je het al? Heb ik het tegen je gezegd of heb je het op Instagram langs zien komen. Je kan het haast niet gemist hebben. Ik vind het zo leuk! Ik heb er een nieuw familielid bij, een kleine pup.

6 weken geleden heb ik mijn pup uitgezocht bij een hondenfokker in de buurt. Het was liefde op het eerste gezicht. Hij, het is een reutje, was pas 2 weken oud en zo groot als mijn handpalm. Echt ieniemienie. Hoe kan je dat nou weerstaan?

12188975_899167230137024_320462953523210628_n
2 weekjes oud

Een pup mag met 8 à 9 weken weg bij zijn moeder dus het was nog wel even wachten. Maar dat wilde ik helemaal niet, ik wilde hem NU. Maargoed eigenlijk was het wel even fijn om nog even de tijd te hebben. Zo konden we ons rustig voorbereiden. Wat zijn er veel dingen te regelen: een dierenarts, puppycursus, maar natuurlijk ook welke kleur mand kies je, een halsband of een tuigje en welke speeltjes zijn schattig genoeg. Echt leuk om allemaal uit te zoeken. Het hele huis staat nu vol met hondenspullen. Ik had echt voorpret. Het vooruitzicht van een pup maakte mij al blij.

Er was nog wel een dingetje, de naam. Hoe zullen we onze pup gaan noemen? Mijn moeder noemde de meest gekke namen, zoals Noengki en Poekie. Ik weet niet eens hoe ik het moet schrijven. De naam Willem was ook een kanshebber. Mijn vader zou als hij een zoon zou krijgen hem Willem noemen. Hij heeft drie dochters gekregen en heeft nooit de naam Willem kunnen gebruiken. We vonden het wel grappig om dan onze pup Willem te noemen. Toch een beetje pa zijn langverwachte zoon. Maar de naam Willem is het niet geworden. Niels, mijn vriend, vond het een vreselijke naam. Hij wilde zich niet op straat vertonen met een hond genaamd Willem. Opeens kwam ik op de naam Toby en we wisten meteen, die naam moet het worden. Toby, stoer en schattig.

Afgelopen vrijdag was het dus zover, we mochten Toby ophalen. Ik was enorm zenuwachtig. Ik was al om 6 uur wakker en helemaal hyper. Ik had er zoveel zin in. Samen met Niels ben ik naar de fokker gegaan. We waren veel te vroeg haha. We liepen naar binnen en zagen daar de pups op een rijtje zitten. Zo schattig!! Eén pup sprong er voor mij meteen uit. Die had zo’n lief koppie. Yes het was mijn pup ;-).

We hebben veel informatie gekregen van de fokker. Echt een topmens trouwens. Ze had alles goed geregeld en ze was heel begaan met haar pups. In die weken dat ik moest wachten op mijn pup stuurde ze mij zo nu en dan een foto. Ik vond dat echt super leuk, want zo kon ik zien hoe mijn pupje veranderde. Voor haar zal het nu wel gek zijn dat die vijf drukke puppy’s weg zijn.

11224320_899166146803799_1019927600745613226_n
Toby ophalen!

Toby was heel erg verlegen toen hij voor het eerst bij ons thuis was. Hij vond alles en iedereen eng. Dat was na een uurtje wel over. Zoooo hij was druk en ondeugend. Super grappig om te zien. Hij is nu echt allemans vriend. Hij komt bij iedereen een knuffel halen. Echt zijn plekje gevonden.

De eerste dagen met de pup zijn goed bevallen. Ik heb ondanks het gejank en gepiep goed kunnen slapen (lang leve oordoppen). Het is wel heel erg druk voor mij. Een pup is veel werk, want je moet hem heel vaak uitlaten en hij is heel speels. Maar het is het zeker waard. Een pup geeft namelijk veel afleiding. Even niet nadenken over mijn ziekte, behandelingen en de toekomst. Je bent zo druk met je puppy dat je daar gewoon geen tijd voor hebt. En dat is echt fijn, want piekeren heeft geen zin. Daar wordt je alleen maar chagrijnig van. Nee van een kleine, schattige pup wordt je juist heel blij!!

Hondje Toby

Meer foto’s van Toby vind je op mijn Instagram.

Heb jij ook een huisdier? Laat een berichtje achter ;-).

Een gedachte over “Een puppy in huis

Geef een reactie

