Ontbijt

Choco-havermoutpap met banaan en walnoten

Als ik mezelf wil verwennen dan maak ik dit recept. Soms heb je van die dagen dan wil niks lukken en is alles stom. Maar als ik dan dit ontbijtje voor mij heb staan dan ben ik in een klap weer vrolijk. Ik eet dit echt met een grote glimlach op, want ik hou van chocolade. En ik hoef mij niet schuldig te voelen, want het is nog gezond ook. De chocoladesmaak komt van de rauwe cacao, een superfood. Dat mijn stemming verbetert, komt doordat rauwe cacao tryptofaan bevat. Dit stofje verminderd stress en laat je ontspannen. Dit zit ook in bananen, dus het gaat dubbelop ;-).

Personen: 1
Tijd: 5 minuten

IngrediΓ«nten

  • 200 ml amandelmelk (sojamelk kan ook)
  • 75 g havermout
  • 1 banaan
  • 1 handje walnoten
  • 1-2 el rauwe cacaopoeder

Optioneel:
1 blokje extra pure chocolade tenminste 75% cacao (Swiss is mijn favoriet)

Bereidingswijze

Zet een klein pannetje op laag vuur. Giet de amandelmelk in het pannetje en voeg de havermout toe. Breng aan de kook en laat het een paar minuten rustig pruttelen.

Snijd de banaan in plakjes en voeg toe aan de pan. Laat wat stukjes banaan over voor de garnering. Voeg de eetlepels rauwe cacao toe. Blijf goed roeren.

Giet de havermout in een kommetje. Garneer met de stukjes banaan, walnoten en eventueel een blokje extra pure chocolade.

Eet smakelijk!

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

xx anke

Geef een reactie

