Lunch

Meergranenbrood met hummus, avocado en tomaat

Vroeger at ik elke dag zo’n vijf sneetjes brood. Ik belegde die dan met kaas, grillworst of hagelslag. Een dikke laag pindakaas is ook jaren favoriet geweest. Maar tegenwoordig eet ik nog maar weinig brood. Ik vind het niet zo lekker meer. Naar een broodje kaas kan ik echt niet meer uitkijken. Er zijn zoveel lekkere dingen die je met de lunch kan eten. Een broodje kaas is dan maar saai.

Als ik dan een snee brood eet dan wil ik er wel één die rijk belegd is. Het liefste lekker, gezond en goed vullend. Meergranenbrood met hummus, avocado en tomaat is dan de perfecte keuze. Al voor het ontbijt kan ik hier naar uitkijken. Zo lekker vind ik het. Dus zeker een keer proberen!

 Personen: 1
Tijd: 10 minuten

Ingrediënten:

  • 2 sneeën meergranenbrood
  • 1 avocado
  • 1 tomaat
  • 2 el hummus
  • 50 g rucola
  • Takje verse munt

Bereidingswijze:

Verwarm de oven voor op 200 graden (hetelucht).

Snijd twee sneeën af van het brood (of pak twee sneeën als die al voorgesneden is). Ik vind het zelf een dik snee brood het lekkerst. Smeer daarna de hummus op de sneeën brood en beleg vervolgens met een handje rucola en wat blaadjes verse munt.

Snijd de avocado doormidden en haal de pit eruit. Lepel het vruchtvlees eruit en snijd dat in plakjes. Snijd daarna de tomaat in plakjes.

Beleg de sneeën brood met de plakjes tomaat en avocado. Giet een klein laagje olijfolie over de sneeën heen en maak op smaak met peper en zout.

Zet de sneeën brood 5 minuten in de oven.

Eet smakelijk!

SAMSUNG CSCxx anke

Geef een reactie

