Lunch

Boekweitpannenkoek met gegrilde groente en geitenkaas

Ik heb een nieuwe ontdekking gedaan deze week. Ik dacht altijd dat ik geitenkaas heel erg vies zou vinden, maar ik ben erachter gekomen dat ik het super lekker vind. Waarom ik dacht dat ik geitenkaas niet zou lusten? Geen idee. Het was eigenlijk op niets gebaseerd. Ik vond de naam niet zo lekker klinken, geit-en-kaas. Maar om nou eten af te wijzen puur op de naam is natuurlijk onzin. Dus ik heb deze week geitenkaas voor het eerst geprobeerd en ik was echt verrast. Ik vond het zelfs zo lekker dat ik deze week al drie keer een gerecht met geitenkaas heb gegeten ;-).

Dit recept is makkelijk te maken en je hoeft niet veel in huis te halen. Ik heb het mijn ouders en zus laten proeven en die vonden het ook heel erg lekker. Snel maken dus!

Aantal pannenkoeken: 2
Tijd: 15 minuten

Ingrediรซnten

  • ยฝ courgette
  • 1 paprika
  • 15 g geitenkaas

Voor de boekweitpannenkoekjes:

  • 50 g boekweitmeel
  • 1 ei
  • 150 ml halfvolle melk

Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 200 graden (hetelucht).

Snijd de courgette en paprika in plakjes. Leg deze op een bakplaat bekleedt met bakpapier. Besprenkel de courgette en paprika met een beetje olijfolie en maak op smaak met een snufje peper en zout. Zet de bakplaat 10 minuten in de oven.

Maak nu het beslag voor de boekweitpannenkoeken. Voeg de boekweitmeel en het ei toe aan een grote kom. Voeg nu beetje bij beetje de melk toe en blijf roeren totdat er een egaal beslag ontstaat zonder klontjes.

Verhit kokosolie (of olijfolie) in een koekenpan en laat de pan goed heet worden. Schep dan met een lepel beslag in de koekenpan en beweeg de pan heen en weer zodat het beslag gelijkmatig verdeelt is over de pan. Bak de pannenkoek totdat beide kanten goudbruin zijn.

Beleg de boekweitpannenkoeken met de gegrilde groente en leg daar bovenop de geitenkaas.

Eet smakelijk!

xx anke

3 gedachten over “Boekweitpannenkoek met gegrilde groente en geitenkaas

Geef een reactie

