Gezondheid·Persoonlijk

Gezondheidsupdate: klaar met stap 7

Er is de laatste weken veel gebeurd, dus ik vond het weer tijd om een update te geven over hoe het nu met de behandelingen en mijn gezondheid gaat. Ongeveer een maand geleden schreef ik in de blogpost gezondheidsupdate: goed nieuws! dat ik bijna klaar was met stap 7. Alleen het pfeiffervirus moest nog worden opgeruimd. En het is me gelukt, ik ben pfeiffervrij!

Het ging zeker niet zonder slag of stoot. Toen ik die blogpost online zette was ik al een paar weken met het pfeiffervirus aan de slag. Het heeft uiteindelijk 10 weken geduurd voordat de pfeiffer er eindelijk uit was. Een stuk langer dan vooraf verwacht. Ik had gehoopt en verwacht dat ik een maand geleden al klaar zou zijn geweest, maar ik heb wat tegenslagen gehad. De pfeiffer was mega hardnekkig en wilde er echt niet uit. De laatste weken bleef die hangen en er was weinig vooruitgang. Ik wist echt niet meer wat ik moest verwachten en werd wel een beetje bang dat de pfeiffer er gewoon niet uit kon. Afgelopen zondag had ik de slechte dag ooit. Ik kon helemaal niks meer. Niet meer lopen, praten of eten. Ik was heel erg duizelig en had het gevoel elk moment out te kunnen gaan. Heel erg eng. Blijkbaar is toen dat laatste beetje pfeiffer opgeruimd en is die gelukkig toch echt helemaal verdwenen.

Mij werd altijd verteld dat als de pfeiffer weg zou zijn ik verbetering zou gaan voelen. Het kon zijn dat ik een knopje om zou voelen gaan of dat ik het langzamerhand zou merken. Dat knopje heb ik helaas niet gevoeld. Ik had zelf nog niet verwacht dat die weg zou zijn, omdat ik mij niet anders voel. Ik heb nog steeds last van die vervelende pijn en vermoeidheid. Maar de pfeiffer is echt helemaal verdwenen, dus ik hoop dat ik mij beetje bij beetje beter ga voelen. Vanaf nu een stijgende lijn.stap-7

Wat is het eerste wat ik heb gedaan na het goede nieuws? Mijn bedeltje bij oma ophalen! Ik heb sinds ik begon met de behandelingen een bedelarmband en bij elke stap die ik afrond, krijg ik een bedeltje. Acht stappen, dus acht bedeltjes. Het zijn er nu een stuk meer worden, want familie en vrienden hebben ook bedeltjes gegeven om mij te steunen. Echt lief! Oma was heel erg blij dat ze eindelijk het bedeltje kon geven. Het doosje stond al vier maanden bij haar in de kast. Het bedeltje is super mooi en ik kijk er de hele dag naar. Nog één bedeltje te gaan en dan ben ik klaar. Alleen nog stap acht en dan zit mijn behandeltraject erop. Hopelijk duurt het nog een paar maanden. En hopelijk ga ik mij dan toch echt eindelijk beter voelen. Fingers crossed.

stap 7 oma stap 7 omaaa

xx anke

Geef een reactie

