avondeten·Vlees

Wraps met pesto, kaas en veel groente

Ik hou echt van wraps, want je kan er alle kanten mee op. Wraps kan je vullen met alles wat je zelf lekker vindt. Dat heb ik dus gedaan. Ik heb al mijn favoriete groentes en kruiden bij elkaar gegooid en daar lekker veel kaas aan toegevoegd. En dit is het resultaat. Ik vond deze wraps zo lekker dat ik ze de volgende dag weer had gemaakt. Ik heb gehakt toegevoegd aan het mengsel, maar je kan deze wraps ook goed vegetarisch maken.

Hoeveel wraps per persoon ligt aan hoe grote eters jullie zijn. Wij aten dit thuis met z’n vieren. Wij eten allemaal best wel veel en na drie wraps per persoon zaten we goed vol. En wat je overhoudt kan je altijd de volgende dag met de lunch eten. Dat doe ik ook heel vaak.

Wraps met pesto, kaas en veel groente

Personen: 4-6
Tijd: 30 minuten

Ingrediënten

  • 12 kleine wraps (meergranen of volkoren)
  • 300 g rundergehakt
  • 2 paprika
  • 2 courgette
  • 2 el tomatenpuree
  • 5 tomaten
  • 1 blik mais
  • 2 tenen knoflook
  • 1 grote ui
  • 1 zakje geraspte kaas, 30+
  • 1 el paprikapoeder
  • 2 el Italiaanse kruiden (basilicum, oregano en/of tijm)
  • 2 el crème fraiche
  • 1 potje rode pesto

Bereidingswijze

  1. Verwarm de oven voor op 200 graden (hetelucht).
  2. Bak het rundergehakt gaar in een grote pan. Snijd de ui en hak de knoflook en voeg dit toe aan het gehakt.
  3. Snijd de paprika, courgette en tomaten in blokjes en laat het blikje mais uitlekken. Voeg alles toe aan de pan en laat dit een aantal minuten bakken.
  4. Voeg vervolgens de lepels tomatenpuree toe en meng dit er goed doorheen. Strooi daarna de Italiaanse kruiden en de paprikapoeder over het mengsel en laat het 5 minuten pruttelen.
  5. Pak twee ovenschalen en vet deze in met een beetje olijfolie. Besmeer de wraps met rode pesto. Ik gebruik ongeveer 1 theelepel rode pesto per wrap. Na het insmeren van de wraps met de pesto kan je de wraps gaan vullen met het mengsel. Vul het mengsel gelijkmatig over alle wraps. Ik zet altijd een prikkertje in de wraps zodat ze niet meer open schieten. Besmeer de wraps met een laagje creme fraiche. Ik gebruik 1 eetlepel per 6 wraps. Verdeel tenslotte de geraspte kaas over de wraps.
  6. Zet de ovenschalen 15 minuten in de oven.

Tip: deze wraps zijn vegetarisch ook erg lekker. Laat dan het gehakt weg en begin met het fruiten van de ui en knoflook.

P1100267

P1100272xx anke

3 gedachten over “Wraps met pesto, kaas en veel groente

  1. Lekker hoor. Prima recept om al die overgebleven groente die ligt te verpieteren op te maken.
    Maar…. wat doe je met de mozzarella? Die zie ik op de ingrediëntenlijst, maar niet in het recept

    Like

    1. Bedankt voor je reactie Milly! Ja dit recept is perfect voor restjes in huis.
      Ohja die mozzarella. Die hoort niet thuis in de recept haha. Op mijn blog Bravebiscuit.nl had ik het al weggehaald, maar hier vergeten. Oeps!

      Like

      1. Vermoedde al zoiets. Inmiddels aan het kokkerellen; geen rode pesto in huis, dus ik ga het proberen met zoete chilisaus.

        Like

Geef een reactie

