Gezondheid·Persoonlijk

Gezondheidsupdate #1: goed nieuws!

Ik vond het tijd om een blogpost te schrijven over hoe het nu gaat met mijn gezondheid en de behandelingen. Ik heb hele heftige en zware maanden achter de rug. Er waren momenten dat ik bang was dat er nooit een einde aan deze ellende zou komen. Gelukkig is er eindelijk licht aan het einde van de tunnel, want ik heb goed nieuws gehad.

Het afgelopen jaar ben ik hard bezig geweest met het investeringen in mijn gezondheid. Ik ben nu precies een jaar in behandeling en het is echt het zwaarste jaar ooit geweest. Het is maar goed dat je van te voren niet weet wat je allemaal te wachten staat. Ik had het echt niet vooraf willen weten. Ik heb al die tijd gehoopt op verbetering en elke keer werd ik teleurgesteld. Nu terugkijkend zie je echt een dalende lijn. Het ging steeds slechter met mij en ik moest steeds weer dingen inleveren. Eerst mijn werk, daarna sporten, sociale activiteiten, studeren in Amerika, het Honoursprogramma, mijn studie Communicatiewetenschap en tenslotte zelfs mijn huisje. Dit gebeurt niet in één keer, maar beetje bij beetje moest ik met dingen stoppen, omdat mijn lichaam het niet meer trekt. Dit is voor mij heel erg zwaar geweest!

Maar eindelijk ziet het eruit dat het straks de goede kant op zal gaan. Ik ben namelijk bijna klaar met stap 7 van het behandeltraject. Altijd hebben ze tegen mij gezegd dat ik verbetering zal voelen als ik klaar met stap 7. Ik heb daarna nog één stap te gaan, maar dat is meer het controleren en ondersteunen van het lichaam. Stap 7 is het zware werk. Alle ziekmakers, waaronder toxische stoffen, bacteriën en virussen, moeten mijn lichaam uit. Ik ben nu 3 maanden bezig met deze stap en ben waarschijnlijk bijna klaar. Ik heb al 4 toxische stoffen en 2 bacteriën opgeruimd en nu moet alleen nog het Pfeiffer-virus eruit. Ik heb vroeger twee keer Pfeiffer gehad en blijkbaar is er altijd wat in mijn lichaam blijven zitten. Het opruimen van al die ziekmakers was enorm zwaar, maar gelukkig heb ik het meeste al achter de rug.

Ik ben nu dus bezig met de laatste loodjes. En die wegen het zwaarst zeggen ze altijd. Dat is zeker waar, want de afgelopen weken waren heel heftig. Ik zit er nu nog middenin dus ik moet nog even volhouden en heel hard doorbijten. Maar het einde komt in zicht. Het is nu geen kwestie meer van maanden, maar van weken dat stap 7 voorbij is. Ik ben super blij en vind het heel erg spannend. Nu komt het erop aan. Gaan de behandelingen werken? Ik hoop het echt!! Ik merk echt dat ik steeds ongeduldiger wordt. Ik kan echt niet meer wachten 😉 .

Ik zal jullie op de hoogte houden. Hopelijk komt er snel nog meer goed nieuws aan. Spannend!

xx anke

2 gedachten over “Gezondheidsupdate #1: goed nieuws!

Geef een reactie

