Gezonde snacks·koek

Appelkoekjes met rozijnen en kokos

Je zit met je kopje thee op de bank en denkt aan wat je hier eens bij kan eten. Dit overkomt mij echt elke avond. Ik vind het heerlijk om ’s avonds voor de tv te snacken. Niet zo’n hele goede gewoonte misschien, maar ik pak altijd iets gezonds. Gisteravond had ik echt drang naar een lekkere snack, maar er was niks in huis. Toen heb ik maar zelf iets in elkaar geflanst en het bleek super lekker. Je hebt maar drie ingrediënten nodig en het is zo gemaakt. We hebben natuurlijk geen zin om de hele avond in de keuken te staan voor een snack. Dit moet je echt eens proberen! Zeker als je van kokoskoekjes houdt.

Aantal koekjes: 4-5
Tijd: 15 min

 Ingrediënten

  • 1 appel
  • Handje rozijnen
  • 50 g kokosrasp

Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 180 graden (hetelucht)

Was de appel en haal het klokhuis eruit. Snijd daarna de appel horizontaal in schijfjes. Leg deze schijfjes op bakpapier. Verdeel de rozijnen over de appelschijfjes en bestrooi daarna de kokosrasp eroverheen.

Leg de appelkoekjes ongeveer 10 minuten in de oven. Ze zijn klaar als de kokosrasp een beetje is verkleurd.

Eet smakelijk!

P1100243xx anke

Geef een reactie

