Drankjes·Gezonde snacks

Alcoholvrije Pina colada

Wat mag niet met dit mooie weer ontbreken? Een cocktail natuurlijk. Cocktails geven het ultieme zomergevoel. Gezellig met vriendinnen op het terras alle cocktails uitproberen. Ik kan er nooit eentje kiezen, want ik wil ze allemaal proeven. Vroeger koos ik dan met mijn vriendinnen allemaal verschillen cocktails en draaide we steeds door. ‘Switch’ riepen we als het weer tijd was voor een andere cocktail. Ik heb daar echt goede herinneringen aan.

Ik vind heel veel cocktails lekker, maar als ik moet kiezen dan is de Pina colada mijn favoriet. Ik ben namelijk gek op kokos. Helaas zit cocktails drinken er dit jaar niet in voor mij, omdat ik tijdens de behandeling geen alcohol mag drinken. Ik ga natuurlijk niet zitten treuren en heb dus zelf een recept bedacht voor een alcoholvrije Pina colada. Ik vind dit een goed alternatief. Tuurlijk smaakt het niet helemaal hetzelfde als de echte Pina colada, want je mist toch een flinke scheut rum. Maar deze alcoholvrije variant is zeker het proberen waard!

Personen: 4
Tijd: 5-10 min

Ingrediënten

  • 1 ananas (klein)
  • 2 bananen
  • 1 blikje kokosmelk
  • 80 g kokosraps

*Voor dit recept heb je een blender nodig

Bereidingswijze

Snijd eerst de ananas met een groot mes in kwarten. Verwijder het harde gedeelte en snijd daarna de ananas in stukjes. Prak vervolgens de bananen.

Doe de ananas, bananenmoes en kokosmelk in de blender. Als het een egaal geheel is geworden, voeg je de kokosraps toe. Verdeel nu de Pina colada over vier glazen.

Geniet ervan!

11403145_851407094913038_8092093546288391422_nxx anke

Geef een reactie

