Gezonde snacks·koek

Choco cookies met noten

Chocolate chip cookies, een echte guilty pleasure van mij. Heerlijk die kleine koekjes met stukjes chocolade. Helaas erg ongezond en vol met suiker. Ik heb een recept voor choco cookies die je kan eten zonder dat je je daarna schuldig hoeft te voelen, want de koekjes bevatten alleen maar pure ingrediënten. Ik heb gekozen om er een notensmaakje aan toe te voegen. Maakt het net ietsjes lekkerder.

Aantal cookies: 20
Tijd: 20-25 min

Ingrediënten

  • 2 rijpe bananen
  • 100 gram havermout
  • 2 el notenpasta (ik gebruik de notenpasta van de natuurwinkel)
  • 1 handje hazelnoten
  • 20 gram extra pure chocolade (minimaal 75% cacao)
  • 1 tl rauwe cacaopoeder

Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 180 graden (hetelucht).

Hak de hazelnoten fijn. Ik heb een handige tip om noten in fijne stukjes te krijgen: doe de noten in een schone theedoek en sla met een hamer een aantal keer en de noten zijn binnen een mum van tijd in fijne stukjes. Hak daarna de extra pure chocolade in stukjes.

Prak de bananen tot moes en doe dit in een kom. Voeg daarna de havermout, de 2 lepels notenpasta en de theelepel rauwe cacaopoeder toe. Meng het goed door elkaar. Dit is het koekbeslag.

Voeg daarna de gehakte noten en extra pure chocolade toe en hutsel het beslag goed door elkaar.

Pak een ovenblad en leg hier bakpapier op. Nu gaan we de koekjes maken. Ongeveer een kleine lepel beslag per koekje. Druk de koekjes goed aan. Het is een beetje plakkerig dus ik doe dit met mijn handen.P1100288

Zet de koekjes 15 minuten in de oven.

Eet smakelijk!

11222538_849604538426627_104209265523282272_n

xx anke

Geef een reactie

