avondeten·vegetarisch

Pasta met groene asperges  

Elk jaar rond deze tijd zie je weer de asperges verschijnen. Mijn voorliefde voor asperges heb ik pas dit jaar ontdekt. Ik had nog nooit asperges op. Shocking hè! Wel eens een aspergesoepje, maar nog nooit een verse asperge. Nou ik heb al die verloren jaren in een paar weken ingehaald. Ik heb namelijk afgelopen maand heel vaak asperges gegeten. Heerlijk vind ik het. Dit recept is ook echt favoriet. Het is super simpel, snel klaar en heel erg lekker. Vooral de combinatie met de zongedroogde tomaten is verrukkelijk. Zeker proberen!

Personen: 4
Tijd: 15 min

 Ingrediënten

  • 300 g volkoren pasta
  • 300 g groene asperges
  • 400 g raapstelen
  • 100 g zongedroogde tomaten (ik vind die uit een potje het lekkerst)
  • 2 teentjes knoflook
  • pijnboompitten
  • peper en zout

Bereidingswijze

Doe de pasta in een pan en kook deze gaar. Dit duurt ongeveer 8 minuten.

Verwijder het houtige gedeelte van de asperges en snijd ze dan in stukjes. Verwijder de grote stengels van de raapstellen en hak ze daarna in stukken. Hak de knoflook fijn.

Verhit wat olijfolie in een koekenpan en bak hierin de knoflook en de groene asperges. Als de asperges een beetje beginnen te verkleuren, voeg dan de raapstelen toe. Deze slinken enorm.

Rooster de pijnboompitten in een kleine koekenpan zonder olie. Zet het vuur niet te hoog, want ze verbranden best snel.

Als de pasta klaar is dan kan je deze toevoegen aan de koekenpan met groente. Voeg ook de zongedroogde tomaten toe. Breng daarna op smaak met wat peper en zout. Strooi als laatste de pijnboompitten eroverheen. Zoveel als je zelf lekker vindt.

Eet smakelijk!

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

xx anke

Geef een reactie

