Ontbijt

Appeltaartje met havermout en noten

Ik heb al de hele week zin in appeltaart. Een lekker groot stuk met veel slagroom. Ik heb de verleiding kunnen weerstaan en heb het niet gegeten. Helaas bleef die appeltaart in mijn hoofd spoken dus ben ik hard gaan nadenken over hoe ik zelf een gezond appeltaartje kon maken. En het moest wel makkelijk en snel te maken zijn. Dit is wat ik heb bedacht. Het beste van alles is dat je deze appeltaart heel goed als ontbijt kunt eten. Lekker met een bakje Griekse yoghurt erbij. Beter kan je de dag niet beginnen toch?

Personen: 1
Tijd: 25-30 min

Ingrediënten

  • 1 appel
  • 5 el havermout
  • Handje hazelnoten
  • Handje walnoten
  • 1 el amandelschaafsel
  • 1 tl kaneel
  • Honing

Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 180 graden (hetelucht).

Vet een kleine ovenschaal in. Ik gebruik zelf kokosolie. Schil de appel en verwijder het klokhuis. Snijd dan de appel in partjes en verdeel dit over de ovenschaal. Hak de noten in stukjes en verdeel deze over de appel. Bestrooi de ovenschaal daarna met de amandelschaafsel. Vervolgens verdeel je de havermout over de ovenschaal. Tenslotte breng je het appeltaartje op smaak met kaneel en giet er  zoveel honing op als je zelf lekker vindt.

Zet het appeltaartje 20 minuten in de oven.

Eet smakelijk!

P1100253P1100258xx anke

Geef een reactie

