Gezonde snacks

Gezonde koekreepjes

Gisteren wilde ik mijn moeder verassen met lekkere koekjes voor bij de koffie. Helaas voelde ik mij niet goed genoeg om de koekreepjes te bakken en heeft mijn moeder het uiteindelijk zelf moeten doen. Gelukkig vond mijn moeder het niet erg en vond ze het een leuk idee van mij. De koekreepjes waren heel erg goed gelukt. Ik heb er vijf opgegeten. Oeps!

Aantal repen: 8
Tijd: 35-40 min

Ingrediënten

  • 1 grote banaan
  • 2 eieren
  • 85 gram geraspte kokos
  • 100 gram noten en zaden (ik heb pompoenpitten en walnoten gebruikt)
  • 125 gram gedroogd fruit (ik heb cranberry’s en abrikozen gebruikt)
  • 1 el kaneel

*Voor dit recept heb je een cakeblik nodig.

Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 180 graden (hetelucht)

Doe de banaan in een kom en prak deze met een vork. Voeg de eieren toe en meng het goed door elkaar. Hak de noten, zaden en het gedroogde fruit fijn en voeg dit samen met de kokosrasp bij het mengsel. Voeg als laatste de kaneel en een snufje zout toe.

Doe bakpapier in het cakeblik. Invetten met boter kan ook, maar soms is het dan lastig om de cake eruit te krijgen. Verdeel het beslag over het cakeblik. Druk het goed aan, zodat er geen lucht meer inzit. Doe het cakeblik 30 minuten in de oven.

Laat de cake goed afkoelen, voordat je hem uit het cakeblik haalt. Snij daarna de cake in repen.

Eet smakelijk!

P1100087

P1100150xx anke

Geef een reactie

