Lunch

Portobello pizza

Ik hou van pizza! Helaas is het niet zo gezond en een echte dikmaker. Gelukkig is de ouderwetse, ongezonde pizza makkelijk om te toveren in een gezonde pizza. Als je de bodem veranderd, meer groente erop doet en een minder vette kaas pakt, dan ben je heel goed bezig. Ik eet nog steeds heel vaak pizza, maar ik voel mij nooit meer schuldig als ik het eet. Ik heb namelijk een voedzame maaltijd op. Met de bodem kan je variëren. Soms kies ik voor een volkorenbodem van de natuurwinkel of een volkoren wrap. Maar de pizza van dit recept is nog beter, want deze pizza heeft namelijk een bodem van portobello, een reusachtige champignon.

Personen: 4
Tijd: 15 min 

Ingrediënten

  • 4 portobello’s (dit zijn hele grote champignons 😉 )
  • Tomatensaus
  • 1 paprika
  • ½ ananas vers
  • 8 cherrytomaten
  • 1 rode ui
  • Paar plakjes mozzarella
  • Geraspte kaas (ik gebruik altijd 30+ kaas)
  • 2 el basilicum gedroogd
  • 2 el oregano gedroogd
  • Snufje zout en peper

Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 200 graden (hetelucht).

Was de portobello’s en dep ze af met een schone theedoek. Snij de ui, de paprika en de cherrytomaten in kleine stukjes. Snij daarna de ananas in plakjes.

Vul de portobello’s met de tomatensaus. Beleg de portobello’s daarna met cherrytomaten, paprika, ui en ananas. Leg vervolgens de plakjes mozzarella erop. Breng de portobello’s op smaak met basilicum, oregano en een snufje peper en zout. Als laatste strooi je wat geraspte kaas over de portobello’s heen.

Doe de portobello pizza’s ongeveer 10 minuten in de oven. Ze zijn klaar als de kaas lekker is gesmolten.

Eet smakelijk!

P1100125xx anke

Geef een reactie

