Lunch

Kwarkbrood

Kwarkbrood, smaakt dat echt naar kwark? Brood met kwark leek mij in eerste instantie een rare combinatie. Maar ik wilde dit toch graag een keer proberen. En ik was echt verrast, want het is super lekker! Dit is veel lekkerder dan een saaie boterham. Ik wil dit wel elke dag voor de lunch. Mijn familie vond het ook lekker om bij de koffie te eten. Dat kan natuurlijk ook. In plaats van een ongezond koekje, neem je een plakje kwarkbrood.

Personen: 4
Tijd: 45-50 min

Ingrediënten

  • 200 g boekweitmeel
  • 250 g magere kwark (met vetvrije Griekse yoghurt is ook erg lekker)
  • 1 banaan
  • 2 eieren
  • 1 appel (ik heb voor een goudreinet gekozen)
  • 1 handje ongezouten noten
  • 1 handje rozijnen
  • 1 tl bakpoeder
  • Honing (zoveel als je zelf lekker vindt)
  • Snufje zout

*Voor dit recept heb je een cakeblik nodig.

Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 200 graden (hetelucht)

Schil de appel en snij deze in stukjes. Snij ook de banaan in plakjes en hak de ongezouten noten in stukjes. Doe de volgende ingrediënten in een kom: boekweitmeel, magere kwark, banaan, eieren, bakpoeder, honing en zout. Mix dit tot een glad beslag. Voeg daarna de stukjes appel, ongezouten noten en de rozijnen bij het beslag.

Doe bakpapier in het cakeblik. Invetten met boter kan ook, maar soms wil het brood dan nog wel blijven plakken en haal je hem er moeilijker uit. Ik zet altijd twee wasknijpers op het cakeblik, zodat het papier goed blijft zitten als je het beslag erin doet. Verdeel het beslag over het cakeblik. Haal wel de wasknijpers eraf, want die kunnen niet mee in de oven.

SAMSUNG CSC

Doe het kwarkbrood zo’n 40 minuten in de oven. Je hoeft het brood niet per se af te laten koelen. Warm is die echt heerlijk!

Eet smakelijk!

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSCxx anke

2 gedachten over “Kwarkbrood

Geef een reactie

