Gezondheid·Persoonlijk

Mijn behandeling (Bioresonantie)

Voor mijn ziekte, ME/CVS, is er niet één behandeling. Je denkt altijd dat het heel gemakkelijk is. Je gaat naar de dokter, de dokter vertelt je wat er aan de hand is en je krijgt medicijnen mee en alles komt goed. Helaas werkt het niet zo en zeker niet bij een ziekte als ME/CVS. Ten eerste duurt het een eeuwigheid voordat de dokter verteld dat je ME/CVS hebt. Hier kunnen echt jaren overheen gaan. Bij mij was dat ook zo. Ik was blij dat ik eindelijk wist wat ik had en dat het een naam had gekregen. Maar dan komt het volgende probleem. Hoe kan dit ME/CVS genezen worden? Ik heb in de tien jaar dat ik ziek ben echt van alles geprobeerd, zowel bij de reguliere als alternatieve geneeskunde. Niets leek te helpen en ik werd er soms zelfs zieker van.

Maar de hoop opgeven en stoppen met zoeken naar een behandelingen die wel werkt? Nee dat nooit! Vorig jaar februari verslechterde mijn gezondheid ineens flink. Ik ben via mijn huisarts terecht gekomen bij Mecebi, een medisch centrum voor biofysische geneeskunde. Ik ben nu ongeveer 10 maanden in behandeling en het is heel erg zwaar. Ze hebben van te voren geschat dat het anderhalf jaar zou duren en dat ik pas op het einde verbetering zal voelen.

Ik merk dat het heel lastig is om precies uit te leggen wat de behandeling inhoudt. Familie en vrienden hebben soms geen idee waar ik het over heb. En ik begrijp dat eigenlijk wel. Ik hoop dat het na het lezen van dit artikel een stukje duidelijker is.

Het begin van de behandeling
Voordat ik kon beginnen, moest ik een vragenlijst van 23 pagina’s invullen. Vragen over vroegere ziektes, mijn voornaamste klachten, leefomgeving, eetgewoontes en nog veel meer. Alles moet duidelijk in kaart worden gebracht zodat er niets over het hoofd wordt gezien. Daarna werden er twee uitgebreide onderzoeken afgenomen. Daarmee is achterhaalt wat er aan belastingen in mijn lichaam aanwezig zijn: virussen, bacteriën, parasieten, schimmels en andere ziekmakers. Bij mij waren dat er een heel stel. Ik heb het Erpstein-Bach virus, oftewel Pfeiffer nog in mijn lichaam en ik had meerdere parasieten, schimmels en bacteriën. Daar werd ik natuurlijk niet blij van. Ik schrok ervan.

Adviezen en voorschriften
Ik kreeg een persoonlijk dossier met daarin de samenvatting van het onderzoek, de resultaten van de testen, het behandelplan, adviezen en voorschriften voor medicatie, voeding en leefwijze. Ik heb mijn eetpatroon echt flink om moeten gooien. Ik moet veel groente en fruit eten en elke dag 2 tot 3 liter water drinken. Daarbij eet ik nu drie keer per week vlees, twee keer per week vis en twee keer per week vegetarisch. Ik mag niet te veel aardappelen, rijst of pasta. Dit mag maar twee keer per week. Rauw vlees en varkensvlees moet ik laten staan. Geen voedingsmiddelen met glucose-stroop erin. Dat is echt heel lastig, want dat zit in zoveel voedingsmiddelen. E-nummers en andere niet natuurlijke toegevoegde stoffen moet ik ook vermijden. Ik eet dus nooit meer uit potjes of pakjes. In het begin was dit flink wennen, maar het gaat steeds beter. Zo heb ik mijn passie voor gezonde voeding ontdekt. Daarnaast moet ik veel pillen slikken en druppels innemen. Op het moment slik ik 20 pillen per dag! Dit zijn vooral vitamines, mineralen en allerlei supplementen.

P1100139

De behandeling door middel van Bioresonantie
Ieder lichaam is opgebouwd uit moleculen en deze moleculen bestaan weer uit atomen. Elk atoom heeft zijn eigen elektromagnetische veld. De lading van de atomen geven aan het molecuul een eigen trilling. Alle stoffen hebben door hun moleculaire samenstelling hun eigen specifieke elektromagnetische veld, oftewel een eigen trilling.

Bij het behandelen door middel van Bioresonantie wordt er gebruik gemaakt van al deze verschillende trillingen. Het menselijk lichaam zendt ook verschillende trillingen uit. Iedere cel, weefsel, orgaan heeft zijn eigen specifieke trilling en samen vormen zij het individuele trillingsbeeld van de persoon. Bij een ziek persoon is dit trillingsbeeld verstoord door bijvoorbeeld trillingen van bacteriën, virussen en andere ziekmakers. Het doel van de behandelingen is om deze ‘verkeerde’ trillingen af te bouwen en uiteindelijk te wissen. Daarbij worden de ‘gezonde’ trillingen versterkt. Het uiteindelijke doel daarvan is om de zelfgenezingskracht van het lichaam te versterken. Het lichaam moet op een gegeven moment zelf weer in staat zijn om ervoor te zorgen dat die gezond is en blijft.

Ik wordt door middel van elektroden aangesloten op de apparatuur, Bicom 2000. Via deze elektroden worden mijn trillingen opgenomen en met behulp van kabels in het apparaat geleidt. Omgekeerd kan het apparaat trillingen naar mij terugzenden. Afhankelijk van het behandelingsdoel worden de trillingen afgezwakt, versterkt of in spiegelbeeld gezet en daarna overgedragen aan mij door middel van de elektroden. Daarbij wordt er ook gebruik gemaakt van ampullen die informatie bevatten van allerlei ziekmakende bacteriën, virussen, schimmels, etc.

Bicom 2000

De verschillende stappen

  • Stap 1: bestaat uit het invullen van de vragenlijst en de twee onderzoeken
  • Stap 2: Het stabiliseren en het bouwen aan de conditie van het lichaam staat centraal. Verstoringen en blokkades in het lichaam worden opgeheven.
  • Stap 3: nu worden allergieën aangepakt.
  • Stap 4: de uitscheidingssituatie wordt geoptimaliseerd. Hierdoor is het lichaam beter in staat om afvalstoffen uit te scheiden.
  • Stap 5: eerst wordt er aandacht besteed aan de darmen. Daarna worden de parasieten en schimmels behandeld. Bij de behandeling hiervan, krijg je nog veel striktere voedingsvoorschriften.
  • Stap 6: het lichaam moet ontgiften en wordt gestimuleerd om zelf ziekmakers en slechte stoffen aan te pakken.
  • Stap 7: de zwaarste stap. In deze stap worden de belastingen aangepakt die mijn lichaam zo ziek maken. Ik heb een aantal giftige stoffen, bacteriën en virussen in mijn lichaam die eruit moeten.
  • Stap 8: er wordt gekeken naar alles wat er al behandeld is. Is alles goed, dan zijn we klaar. En hopelijk weer helemaal gezond!

Ik ben net begonnen met stap 7, de zwaarste stap. Dat kan ik zeker merken. Ik voel me echt heel erg beroerd. Vooral na een behandeling kan ik echt niks anders dan op bed liggen. Ik krijg vaak erg last van hoofdpijn, duizeligheid en hevige spierpijn in mijn armen en benen. Ik vind het nu echt heel erg zwaar, maar hoop dat dit het straks allemaal waard is. Ze zeggen dat het eerst verslechterd om daarna te verbeteren. Daar houd ik maar aan vast. Zekerheid dat deze behandelingen mij beter kunnen maken, is er niet. Dat weet je nooit van te voren. De twijfels slaan soms wel toe, omdat ik mij steeds zieker voel. Toch zet ik door en hoop ik dat ik op een dag weer gezond ben.

Wil je meer informatie over de behandeling die ik volg? Kijk dan op http://www.mecebi.nl.

Best een lastig verhaal hé? Als je nog vragen hebt, kan je mij altijd een berichtje sturen.xx anke

5 gedachten over “Mijn behandeling (Bioresonantie)

Geef een reactie

