Recepten

Detox water, gezond alternatief voor frisdrank

Het zonnige weer komt er eindelijk aan. Gisteren was het de perfecte dag om heerlijk in te tuin te liggen en een kleurtje te krijgen. Wat dan niet mag ontbreken is een lekker fris drankje om af te koelen.Eerder koos ik dan voor een ijsthee of Coca-Cola met veel ijsklontjes erin. Ik drink nooit meer frisdrank of vruchtensap uit een pak, want ik mag dat niet meer sinds in bezig ben met de behandelingen. Het is echt lang geleden dat ik frisdrank heb gedronken. In het begin vond ik het lastig om het te laten staan. Wat kan ik nu nog drinken? Thee en water verveelde me na een tijdje en ik ging op onderzoek uit. Ik kwam erachter dat je heel makkelijk een smaakje toe kan voegen aan een glas water. Geen onnatuurlijke kleur- en smaakstoffen, maar echte en pure ingrediënten.

Dit wordt ook wel Detox water genoemd, omdat het toevoegen van fruit, groente en kruiden het lichaam helpt te ontgiften. Dit betekent dat de afvalstoffen uit je lichaam makkelijker kunnen worden verwijderd. Het toevoegen van fruit, groente en kruiden aan een glas water zorgt ervoor dat er allerlei vitamines en mineralen in komen te zitten die je niet binnen krijgt met het drinken van gewoon glas water. Je hydrateert en reinigt je lichaam. Wat wil je nog meer?

Dit drankje is dus een goed alternatief voor frisdrank. Wil je meer gezonde en lekkere alternatieven voor ongezonde snacks? klik dan hier. 

Hieronder geef ik een aantal lekkere combinaties. Gooi alle ingrediënten in een glas water en laat het eventjes intrekken. Hoe langer je het laat intrekken, hoe sterker de smaak van het water. Makkelijk en snel, daar houden we van.

Water + citroen, limoen en munt
Houd je van een verfrissend drankje dan is dit echt een aanrader. Dit is erg lekker op een warme zomerdag.

Water + citroen en frambozen
Je hebt voor dit drankje maar twee ingrediënten nodig. Het frisse van de citroen past perfect bij het zoete van de framboos.

Water + sinaasappel en blauwe bessen
Ook voor dit drankje heb maar twee ingrediënten nodig. Dit is een lekker fruitig drankje.

Water + citroen, aardbeien en basilicum
Wie denkt dat basilicum alleen past in een warme maaltijd of salade, heeft het mis. Basilicum blijkt ook heel lekker te zijn in een glas water. Je zal zelf waarschijnlijk niet verzinnen om deze drie ingrediënten bij elkaar te gooien, maar deze combinatie is verrassend lekker.

Water + watermeloen, kiwi en aardbeien
Dit is ook echt een zomers drankje. Alleen al bij het zien van dit kleurrijke drankje, krijg ik de zomerkriebels. Van dit drankje word je gegarandeerd happy.

Water + komkommer
Dit is de makkelijkste en goedkoopste. Het enige wat je nodig hebt is een komkommer. Niemand kan zeggen dat die niet genoeg geld heeft hiervoor. Een komkommer kost ongeveer evenveel als een blikje Coca-cola. Met een komkommer kan je meerdere drankjes maken, maar een blikje Coca-cola heb je in een paar slokken op. De keuze is dus snel gemaakt.

Water + sinaasappel, komkommer en munt
Het zoete en fruitige van de sinaasappel past heel lekker bij het frisse van de komkommer. Doe er een paar blaadjes munt bij en je bent klaar.

Zoals je ziet komen een aantal ingrediënten meerdere keren voor. Je kan met een paar ingrediënten eindeloos combineren en variëren. Deze drankjes zijn super gezond en zien er ook nog eens ontzettend vrolijk uit. Ik weet zeker dat jouw familie en vrienden het leuk vinden als jij ze hiermee verrast. Geniet ervan!

P1100119

Geef een reactie

